تولید و پرورش ماهیان خاویاری حتی در منزل گلستانی ها امکان پذیر است

چهار‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۱ بازدید
تولید و پرورش ماهیان خاویاری حتی در منزل گلستانی ها امکان پذیر است

استاندار گلستان با یادآوری ظرفیت های آبزی پروری استان گفت که تولید و پرورش ماهیان خاویاری در منازل با برخورداری از ظرفیت هایی مانند استخرهای خانگی این خطه شمالی هم امکان پذیر است

حسن صادقلو روز چهارشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی گلستان اظهار کرد: در استانی مانند قم که کویری و برخوردار از منابع آب بسیار کمتری در مقایسه با گلستان است، پرورش ماهیان خاویاری رونق دارد اما هنوز این صنعت در گلستان رواج و عمومیت پیدا نکرده است.
وی بیان کرد: یکی از برنامه های جدی برای رونق و بهبود وضعیت اقتصادی و درآمدی گلستان ایجاد مزارع منفرد و کوچک برای پرورش خاویار و انواع آبزیان است.

استاندار گلستان افزود: از جمله راه های توسعه این بخش ارائه آموزش های متعدد و مداوم به مردم است که بی شک در فرایند اجرای آن شاهد افزایش تولید و درآمد خواهیم بود.
صادقلو ادامه داد: در مسیر تحقق این طرح آن چه باید مورد توجه قرار گیرد، جلوگیری از استفاده از منابع آبی زیرزمینی برای تولید ماهی است.
وی به طرح اداره کل شیلات برای راه اندازی استخرهای کوچک در مجاورت چاه های آب کشاورزی گلستان اشاره و اظهار کرد: نکته بسیار مهم در مسیر اجرای این طرح جلوگیری از مصرف بی رویه آب به بهانه تولید ماهی است.
وی بیان کرد: ارائه این طرح ها اگر دارای پشتوانه کارشناسی مناسب نباشد ممکن است به سرنوشت مرغداری ها و گاوداری های بی پشتوانه ای دچار شود که پس از مدتی فعالیت به تعطیلی کشیده شدند.
به گزارش ایرنا تولیدات آبزی در غرب گلستان به سبب همجواری با دریای خزر رونق بیشتری نسبت به سایر نقاط استان دارد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید