تولید 2600 تن آبزی در استان کویری کرمان

یک‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۰ بازدید
تولید 2600 تن آبزی در استان کویری کرمان

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با بیان اینکه تولید آبزیان در کرمان در سال 92 حدود 970 تن بوده است گفت: هدف گذاری تولید برای سال 96 در این استان حدود 2 هزار و 600 تن آبزی است.

رها ابوالقاسمی روز یکشنبه افزود: توسعه پرورش آبزیان یکی از برنامه هایی است که در قالب اهداف کلی سیاست های اقتصاد مقاومتی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان پیش بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: بررسی های کارشناسان نشان می دهد، استان کرمان با وجود محدودیت ها در منابع آبی و به دلیل کمبود بارندگی ها ظرفیت های بالقوه ای را در راستای توسعه اهداف آبزی پروری دارد.
وی گفت: وجود اقلیم مناسب در استان کرمان تولید انواع ماهیان سردآبی، گرم آبی، ماهیان خاویاری، آرتمیا و سایر آبزیان را امکان پذیر کرده است.

وی ادامه داد: این استان با توجه به همین استعداد و ظرفیت ها برای تولید پنج هزار تن آبزی طی یک برنامه پنج ساله برنامه ریزی کرده است چنانچه در سال گذشته تولید آبزیان این استان به 2 هزار و 300 تن رسید، این در حالی است که در سال 94 این رقم یکهزار و 570 تن بوده است.
ابوالقاسمی اظهار کرد: توسعه و تکثیر آرتمیا در کرمان (به عنوان تنها استان تولید کننده آرتمیا)، توسعه پرورش ماهیان خاویاری با ایجاد چهار مزرعه پرورش ماهی، ایجاد زیرساخت های لازم به منظور خودکفایی استان در تولید و تامین بچه ماهی قزل آلا و توسعه پرورش آبزیان در آبهای خرد و استخرهای 2 منظوره کشاورزی از جمله دستاوردهای استان کرمان در توسعه آبزی پروری است.
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان افزود: توسعه تنوع گونه ای و توسعه مکانیزاسیون و بهره برداری در مزارع و استخرهای پرورش ماهی نیز از جمله اهداف سازمان جهاد کشاورزی است که در چشم انداز شیلات به آن پرداخته شده است.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با بسترسازی مناسب شاهد ایجاد زمینه های اشتغال و تولید در بخش آبزیان استان کرمان باشیم.
گوشت ماهی و سایر آبزیان سرشار از ویتامین های مختلفی چون گروه A ،B ،K و E بوده و همچنین مواد معدنی موجود در گوشت ماهی نظیر فسفر، کلسیم، آهن، سلنیوم، منیزیوم، فلوئور، ید و سایر ریزمغذی ها است که اثر بسیار مهمی در سلامتی انسان دارد.
آرتمیا در صنایع پرورش میگو و ماهی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.
استان کرمان دارای 23 شهرستان است و جنوب استان با هفت شهرستان سازمان جهاد کشاورزی مستقل دارد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید