پیگیری توسعه همکاری‌ها در بخش آبزیان بین استان زنجان و چلیابینسک روسیه

پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
پیگیری توسعه همکاری‌ها در بخش آبزیان بین استان زنجان و چلیابینسک روسیه

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: توسعه و همکاری هرچه بیشتر در بخش آبزیان، بین استان زنجان و استان چلیابینسک روسیه پیگیری می‌شود

غلامحسین جمیلی در زنجان، با اشاره به سفر یک تیم کاری و اقتصادی از استان زنجان به استان چلیابینسک روسیه در شهریورماه امسال، اظهار کرد: سال‌های بسیار زیادی است که رابطه نزدیکی با روسیه داشته و این مهم به صورت اقتصادی و تجاری از سوی ما دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مطالعات اولیه سفارت ایران در روسیه، استان چلیابینسک این کشور به عنوان استان متناظر و نزدیک به استان زنجان به لحاظ صنایع مستقر و دیگر صنایع تشخیص داده شد، تصریح کرد: از همان زمان ارتباط‌های کاری با این استان آغاز شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان زنجان با اشاره به سفر یک تیم از استان چلیابینسک روسیه به زنجان و یک تیم از استان زنجان به این استان روسیه، ابراز کرد: تلاش ما افزون بر توسعه مناسبات تجاری بین دو استان چلیابینسک روسیه و زنجان، استفاده از همه ظرفیت‌ها چون ظرفیت‌های دانشگاهی و ظرفیت سرمایه‌گذاری مشترک است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تامین اقلام دو طرف و تهاتر کالا و ایجاد دفاتر نمایندگی تجاری و اقتصادی و فعالیت‌های این چنینی در استان‌های متناظر نیز پیگیری می‌شود.

جمیلی با تاکید بر اینکه باید از فرصت‌های پیش آمده بعد از برجام استفاده کرد، گفت: هر چه حضور خود را در کشورهای مختلف و کشورهایی که حضور نداشته‌ایم توسعه دهیم، اثرگذاری خوبی برای سال‌های آینده فراهم خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه سفر به استان چلیابینسک روسیه 12 شهریورماه امسال انجام خواهد شد، افزود: این سفر حداکثر به مدت چهار روز انجام می‌شود.

جمیلی با بیان اینکه استاندار زنجان در سفر به استان چلیابینسک روسیه تعدادی از مدیران دولتی را همراه خواهند بود، تصریح کرد: در این سفر همچنین بخش خصوصی نیز همراه ما خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه موضوعات مختلفی در راستای همکاری اقتصادی و تجاری با استان چلیابینسک روسیه پیگیری می‌شود، اظهار کرد: یکی از این موضوعات بحث صادرات ماهیان و آبزیان به این استان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان زنجان با تأکید بر اینکه توسعه و همکاری هرچه بیشتر در بخش آبزیان بین استان زنجان و استان چلیابینسک روسیه پیگیری می‌شود، اظهار کرد: در جلساتی که در این راستا برگزار شد این موضوع نیز به صورت جدی مطرح شد.

جمیلی ادامه داد: علاقه‌مندان و تجار و صاحبان صنایع که فکر می‌کنند می‌توانند در روسیه پایگاه اقتصادی برای خود داشته باشند، این سفر فرصت مناسبی است و اتاق بازرگانی استان زنجان نیز تلاش دارد که تجهیزکننده خوبی در زمینه فرصت‌های مورد نظر این افراد باشد.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید