شیلات محور توسعه هرمزگان است

شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

شیلات محور توسعه هرمزگان است
استاندار هرمزگان گفت: شیلات می تواند محور توسعه استان باشد و باید همه تلاش کنیم تا بهتر از ظرفیت های گسترده شیلاتی این استان استفاده شود.
جاسم جادری شنبه در جریان بازدید از روند صید میگو و صیدگاه های میگو در بندرعباس افزود: باید در زمینه توسعه شیلات این استان بیشتر کار کنیم و به مباحث صیادی توجه بیشتری داشته باشیم.
وی بیان داشت: فعالیت های صیادی و شیلاتی یکی از مشاغل اصلی مردم هرمزگان برای تامین معیشت است که باید به رفع مشکلات این بخش توجه ویژه ای شود
استاندار هرمزگان از برنامه های صورت گرفته برای فصل صید میگو در استان قدردانی و اظهارکرد: نیاز است در این خصوص برنامه مدونی با تعیین زمان بندی مشخص و تعریف محورهای توسعه شیلات استان تدوین شود.
جادری با بیان اینکه اداره کل شیلات استان باید برای افزایش ذخیره میگو بیش از پیش تلاش کند ، اضافه کرد: نبود افزایش صید میگوی امسال در مقایسه با سال گذشته نگرانی کاهش درآمد صیادان میگو را در استان به همراه دارد که باید در این خصوص تمهیدهای لازم اندیشیده شود.
مدیرکل شیلات هرمزگان نیز با اشاره به روند خوب صید میگو در سال جاری گفت: بازسازی ذخایر میگو کمک شایانی به حفظ و پایداری صیادی می کند.
پرویز محبی از صید غیرمجاز به عنوان عاملی خطرساز حفظ ذخایر آبزیان یاد کرد وافزود: امیدواریم با همکاری دستگاه های متولی و همچنین حمایت های خوب دولت تدبیر و امید به ویژه در این زمینه در آینده ای نزدیک شاهد گام های خوبی در این عرصه باشیم.
وی از بندرعباس به عنوان شهرستانی شیلاتی یاد کرد و افزود: برخورداری از صنعت پرورش میگو ، صنعت پرورش ماهی ، صید و صیادی ، صنایع شیلاتی و دیگر فعالیت ها باعث شده ماهیت این شهرستان شکل شیلاتی به خود بگیرد.
مدیرکل شیلات هرمزگان اظهارکرد: از آغاز فصل صید میگو تاکنون صیادان هرمزگانی 600 تن میگو در آبهای خلیج فارس و دریای عمان محدوده استان هرمزگان صید کرده اند.
وی گفت: سال گذشته در صیدگاه های هرمزگان یکهزار و 200 تن میگو صید شد که 950 تن آن درشت و بقیه ریز و سرتیز بود
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید