افزایش تولید ماهی در سبزوار

شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۳ بازدید
افزایش تولید ماهی در سبزوار

مسئول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و 700 تن ماهی سردابی و گرمابی در این شهرستان تولید شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 20 درصد بیشتر شده است.

احمد کامران منش روز شنبه افزود: برای تولید این میزان ماهی پنج میلیون و 500 هزار قطعه ماهی در 160 استخر 2 منظوره رهاسازی شد.
وی ادامه داد: شهرستان سبزوار با این مقدار تولید 34 درصد کل تولید آبزیان خراسان رضوی و مقام نخست تولید ماهی را در این استان کسب کرده است.
او گفت: مصرف سرانه ماهی در کشور 10 کیلوگرم و در سبزوار هشت کیلوگرم است که باید جهت ترویج فرهنگ استفاده بیشتر از گوشت ماهی در خانواده ها تلاش کرد.

مسئول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار همچنین پرورش ماهیان زینتی را نمونه ای از کسب و کار ارزان و با صرفه ذکر و بیان کرد: هم اکنون 20 مرکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در سبزوار مجوز فعالیت دارند.
وی افزود: امسال برای نخستین بار بیمه خسارت محصولات آبزی پروری برای 6 مرکز 2 منظوره سردآبی در سطح بیش از پنج هزار مترمربع انجام شد.
او دسترسی آسان به مراکز تولید و فروش ماهی، برگزاری کلاسهای آموزشی پخت و آشنایی با فواید مصرف آبزیان را از عوامل افزایش مصرف ماهی در این شهرستان ذکر کرد.
بیشتر گونه های ماهی گرمابی و سردابی در سبزوار شامل آمور سفید پرورشی، کپور و قزل آلای رنگین کمان است. سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید