سرانه مصرف ماهی در استان زنجان ۶.۵ کیلوگرم است

پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۴۷ بازدید
سرانه مصرف ماهی در استان زنجان ۶.۵ کیلوگرم است

مدیرکل امور شیلات و آبزیان استان زنجان به سرانه مصرف ماهی اشاره کرد و گفت: سرانه مصرف ماهی در سطح استان زنجان ۶.۵ کیلوگرم و در سطح کشور ۱۱ کیلوگرم است

محمود صیادبورانی به سرانه مصرف ماهی اشاره کردو افزود: سرانه مصرف ماهی در سطح استان زنجان ۶.۵ کیلو گرم است ودر سطح کشور ۱۱ کیلو گرم است.

وی اظهار کرد: سرانه مصرف ماهی در کشور هلند حدود ۲۰ کیلو گرم است و میزان مصرف ماهی در استان زنجان کم است و در سالجاری ۲دهم کیلو گرم رشد داشته است و با برنامه ریزی و فرهنگ سازی رو به رشد بوده است.

بورانی از وجود بیش از ۷۰۰ مزرعه آبزی پروری دراستان زنجان خبر داد و یاد آورشد: تعداد این مزارع طی سالجاری افزایش خواهد یافت و اشتغال مستقیم در سطح استان زنجان در بخش آبزی پروری دو هزار و ۱۵۳ شغل مستقیم است و در آمد سالانه این افراد بالای ۱۵۰ میلیارد تومان است که برای هر فرد درآمد ۷۳میلیون تومانی وجود دارد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان تصریح کرد: ماهیان استان زنجان به کشورهای روسیه، عراق، افغانستان، ترکیه و پاکستان صادر می شود.

صیاد بورانی با بیان اینکه در استان زنجان بیشترین تولید آبزی به ترتیب برای شهرستانهای ماهنشان،زنجان و ایجرود است، ابراز کرد: در بحث تولید آبزی مرکز شیلات به اجرای مکانیزه بسیار تاکید دارد و مرکز شیلات استان زنجان در بین ۳۲ مرکز شیلات کشور در تولید آبزی رتبه خوبی را دارد و این مرکز برای توسعه آبزی پروری در استان برنامه های مهمی را در دستور کاری خود دارد.

وی ابراز کرد: بیش از ۹۵ درصد تجهیزات مزارع آبزی پروری زنجان به تجهیزات مکانیزاسیون مجهز است و توجه به آن باعث توسعه آبزی پروری در استان زنجان می شود.

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید