درآمد 150 میلیارد تومانی بهره‌برداران بخش شیلات و آبزیان زنجان

پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
درآمد 150 میلیارد تومانی بهره‌برداران بخش شیلات و آبزیان زنجان

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه درآمدهای حاصل افراد حاضر در بخش شیلات و آبزیان استان 150 میلیارد تومان بوده است، گفت: با در نظر گرفتن این مبلغ سرانه درآمد هر نفر در سال گذشته 73 میلیون تومان بوده است.

محمود صیاد بورانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان که در سالن جلسات اشراق سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات انجام شده در بخش شیلات استان زنجان از وضعیت خوبی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه سیاست سازمان شیلات ایران پرورش ماهی در قفس است، اضافه کرد: پرورش ماهی در قفس از سوی سازمان شیلات ایران بیشتر به استان‌های ساحلی چون گیلان مازندران و استان‌های حاشیه دریای جنوب در خلیج فارس اعطا شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس در پشت سدهای خاکی و دریاچه‌های طبیعی شده انجام می‌شود، گفت: در استان زنجان نیز این مهم در چهار سد خاکی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه سیاست دیگر سازمان شیلات انتقال واحدهای آبزی‌پروری به حاشیه رودخانه‌ها است، خاطرنشان کرد: این مهم در راستای استفاده از منابع زیر قشری آب در حاشیه رودخانه‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه شناسایی اراضی نامرغوب کشاورزی در دستور سازمان شیلات و آبزیان استان زنجان قرار دارد، تصریح کرد: این مهم در راستای استفاده و پرورش واحدهای آبزی پروری در این نقاط انجام می‌شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه ظرفیت تولید شیلات و آبزیان هر شهرستان به صورت دقیق شناسایی و در دستور کار قرار دارد، ابراز کرد: سال گذشته 2 هزار و 53 نفر در بخش آبزیان و شیلات استان زنجان فعالیت داشته‌اند.

صیاد بورانی با بیان اینکه درآمدهای حاصل افراد حاضر در بخش شیلات و آبزیان استان زنجان 150 میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: با در نظر گرفتن این مبلغ سرانه درآمد هر نفر در سال گذشته 73 میلیون تومان بوده است.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید