تولید سالانه 8 هزار تن انواع محصولات آبزیان در ماهنشان

شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
تولید سالانه 8 هزار تن انواع محصولات آبزیان در ماهنشان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه سالانه 8 هزار تن انواع محصولات آبزی‌پروری در شهرستان ماهنشان تولید و روانه بازار می‌شود، گفت:580 واحد پرورش آبزیان و شیلات در شهرستان ماهنشان فعالیت دارند

صالح رستمی امروز در زنجان، با بیان اینکه شهرستان ماهنشان از جمله قطب‌های کشاورزی در استان زنجان محسوب می‌شود، اظهار کرد: سالانه تعداد بالایی ماهی در این شهرستان پرورش و تولید و روانه بازار می‌شود.

وی از فعالیت 580 واحد فعال پرورش آبزیان و شیلات در شهرستان ماهنشان خبر داد و گفت: عمده تمرکز این بخش بر روی پرورش و تولید ماهی قزل‌آلا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه یک هزار و 600 نفر به صورت مستقیم در شهرستان ماهنشان در بخش شیلات و آبزیان مشغول به کار هستند، اضافه کرد: در حدود همین تعداد نیز به صورت غیرمستقیم از این بخش درآمدزایی دارند.

رستمی با بیان اینکه سالانه 8 هزار تن انواع محصولات آبزی‌پروری در شهرستان ماهنشان تولید و روانه بازار می‌شود، افزود: شهرستان ماهنشان قطب تولید و پرورش ماهیان سردآبی در استان زنجان است.

وی با بیان اینکه عمده تولید آبزیان و شیلات شهرستان ماهنشان در داخل استان مصرف می‌شود، اظهار کرد: بخشی از این تولیدات نیز روانه بازارهای استان‌های همجوار و استان تهران و البرز می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه ایجاد واحدهای جدید پرورش ماهی و همچنین طرح‌های توسعه‌ای شیلات در شهرستان ماهنشان متوقف شده است، گفت: این مهم به دلیل اشباع بودن منطقه از وجود واحدهای تولیدی این بخش صورت گرفته است.

رستمی در ادامه با بیان اینکه توسعه کیفی تولید آبزیان و شیلات در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: برخی از واحدهای تولیدی آبزیان و شیلات شهرستان ماهنشان مشکلات حاشیه‌ای چون موضوعاتی با سازمان محیط زیست و همچنین حریم‌ها دارند که در حال طی شدن روند قانونی و حل مشکلات است.

وی با اشاره به اینکه برخی از استخرهای واحدهای تولیدی شیلات و آبزیان شهرستان ماهنشان نیز اختصاص به تولید ماهیان گرمابی دارد، ابراز کرد: در این مراکز انواع ماهی کپور و ... گرمابی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با تاکید بر اینکه نیاز به راه‌اندازی واحدهای فرآوری و بسته‌بندی و ... آبزیان و شیلات در شهرستان ماهنشان وجود دارد، تصریح کرد: به دنبال سرمایه‌گذاری در این بخش هستیم

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید