بازگشت یک سایت متروکه شده هرمزگان به چرخه تولید میگو

جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
بازگشت یک سایت متروکه شده هرمزگان به چرخه تولید میگو

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: سایت پرورش میگوی سایه خوش چندین سال گذشته راکد و متروکه شده بود که در حال حاضر به چرخه تولید بازگشته است

سید پرویز محبی در جمع خبرنگاران از طراحی، ساخت و نصب دریچه کنترل کانال آبرسان در سایت پرورش میگوی سایه خوش شهرستان بندرلنگه با حمایت های انجام شده از سوی استانداری هرمزگان با تخصیص ۲ میلیارد ریال اعتبار دولتی خبر داد.

وی اضافه کرد: اداره کل شیلات هرمزگان با حمایت های انجام شده از سوی استانداری هرمزگان و سازمان برنامه و بودجه با تخصیص دو میلیارد ریال اعتبار دولتی اقدام به طراحی و ساخت و نصب دریچه کنترل یکطرفه کانال آبرسان سایت پرورش میگوی شهرستان بندرلنگه کرده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح حمایت از توسعه تولید و اشتغال پایدار در این مجموعه تولیدی است و نصب این دریچه می‌تواند کمک بسیار موثری در افزایش زمان آبگیری و پایداری تامین آب شور مورد نیاز پرورش دهندگان و در نتیجه افرایش تولید به دنبال داشته باشد.

محبی گفت: سایت پرورش میگوی سایه خوش چندین سال گذشته راکد و متروکه شده بود که در حال حاضر به چرخه تولید بازگشته است و دریچه های مذکور از زمان احداث درسال ۸۰ تا کنون تعمیر و مرمت نشده بود و پرورش دهندگان در تامین آب از دریا با مشکل اساسی مواجه بودند.

مدیرکل شیلات هرمزگان اظهار کرد: در سال ۹۵ سایت پرورش میگو سایه خوش تعداد 80 مزرعه و درسطح ۸۱۰ هکتار فعال بود و با تولید دو هزار و ۴۰۰ تن میگو بطور مستقیم 400 نفر مشغول بکار بودند و امسال نیز با افزایش سطح زیر کشت تولید این سایت افزایش خواهد یافت.

محبی در پایان افزود: این دریچه ها با تکنولوژی داخلی و مواد ضد خوردگی و مقاوم در برابر آب شور در مجموعه کشتی سازی خلیج فارس ساخته شده است.

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید