اعتراض صیادان دیری در خصوص تخریب ادوات صید پیگیری می‌شود

یک‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۹ بازدید
اعتراض صیادان دیری در خصوص تخریب ادوات صید پیگیری می‌شود

فرماندار دیر گفت: اعتراض صیادان این شهرستان درخصوص تخریب ادوات صید توسط کشتی‌های طبس و شانک از طریق مکاتبه با شیلات استان و سازمان شیلات کشور پیگیری می‌شود.

امروز شماری از صیادان بندر دیر در اعتراض به تخریب ادوات صید و صیادی خود توسط شناورها و کشتی های صید ممنوعه ترال(کف روب) در صیدگاه های این منطقه، مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند و خواستار رسیدگی فرماندار به این مشکل شدند.

این صیادان بیان کردند: درحالی که که صید ترال به دلیل آسیب‌های زیست محیطی و از بین بردن نسل آبزیان دریایی ممنوع است، کشتی‌های بزرگ صیادی برای صید ماهیان یال اسبی آزادانه به صید مشغول هستند و علاوه بر آن ادوات صید دیگر صیادان مانند تورهای صیادی و گرگورها را تخریب می‌کنند.

فرماندار دیر گفت: در همین زمینه جلسه‌ای با نمایندگان این صیادان معترض برگزار و قرار شد در صورتی که صیادان ادعای خود را اثبات کنند شیلات خسارت آنها را پرداخت کند.

حمزه اعتماد افزود: مقرر شد با مکاتبه با سازمان شیلات کشور از طریق شیلات استان محل‌های حضور کشتی‌های طبس و شانک در دریا مشخص شود تا در صورت اثبات تخلف خسارت صیادان پرداخت شود.

وی تاکید کرد: با توجه به گستردگی حوزه تحت پوشش شیلات دیر و کمبود نیرو، امکان نظارت و و برخورد با تمام شناورهای متخلف وجود ندارد و در این زمینه نیازمند همکاری خود صیادان هستیم.

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید