کاهش 30 درصدی صید میش ماهی در آب های ساحلی سیریک

چهار‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۴۸ بازدید
کاهش 30 درصدی صید میش ماهی در آب های ساحلی سیریک

رئیس شیلات سیریک با اشاره به آغاز فصل صید میش ماهی در آب های ساحلی این شهرستان از اوایل تیرماه، گفت: پیش بینی می شود تا پایان فصل صید بیش از 200 تن از این ماهی صید شود که در مقایسه با پارسال 30 درصد کاهش خواهد داشت.

عبدالله رئیسی به خبرنگاران گفت: صید غیر مجاز، صید این ماهی در فصل تخم ریزی و استفاده از روش های صید گوشگیر کف از دلایل کاهش صید این ماهی است.
وی خاطرنشان کرد: محدوده صید میش ماهی در شهرستان سیریک از صیدگاه شهر بندر کوهستک آغاز می شود و تا محدوده خور آذینی ادامه دارد.
رئیس با بیان اینکه صید میش ماهی تا نیمه مردادماه ادامه دارد، گفت: بیش از 3 هزار صیاد سیریکی با بیش از 300 فروند قایق صید این گونه را آغاز کرده اند.
میش ماهی یکی ازماهیان خوراکی با ارزش خلیج فارس است که بین 4 تا 60 کیلوگرم وزن و تا یک و نیم متر طول دارد.

شهرستان سیریک با برخورداری از 120 کیلومتر مرز ساحلی و صیدگاه های مناسب تهیه غذای میش ماهی یکی از شهرستان های مهم صید این ماهی در هرمزگان است.
ماهی میش به دو روش صدا گیری و روش انتظاری صید می شود که صیادان برای صید این ماهی از غروب آفتاب تا نیمه های شب به دریا می روند.
این ماهی در محدوده آبهای ساحلی و در عمق آب های 3 تا 5 مایلی دریا صید می شود.
این گونه ماهی به دلیل داشتن کیسه شنایی خاص نسبت به سایر گونه ها برتری دارد.
کیسه هوای ماهی میش در مقایسه با گوشت آن از ارزش بالایی برخوردار است.
کیسه هوای ماهی میش استفاده دارویی دارد و به کشورهای حاشیه حوزه خلیج فارس و کشورهای جنوب شرقی آسیا و پاکستان و هند صادر می شود.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید