پيش‌بيني توليد 4 ميليون قطعه ماهي زينتي در همدان

دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
پيش‌بيني توليد 4 ميليون قطعه ماهي زينتي در همدان

مدير شيلات جهاد كشاورزي استان همدان گفت: پيش بيني شده امسال در حوزه ماهيان زينتي 4 ميليون قطعه ماهي در استان همدان توليد شود

علی دولو امروز در همدان با بیان اینکه سال گذشته در استان همدان 3 میلیون و 980 هزار قطعه ماهی زینتی تولید شده است، اظهار کرد: این تعداد ماهی زینتی در 46 واحد تولیدی استان تکثیر شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده در سال جاری در حوزه ماهیان زینتی 4 میلیون قطعه ماهی تولید شود، ادامه داد: صادرات ماهیان زینتی از استان همدان به صورت غیر مستقیم انجام می‌شود.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه انواع ماهیان زنده‌زا و تخمگذار در استان همدان تکثیر می‌شود، بیان کرد: استان همدان در حوزه تولید ماهیان زینتی رشد خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تولید ماهیان زینتی در قالب مشاغل خانگی، صنعتی و کارگاهی مجوز صادر می‌شود، افزود: تکثیر و تولید ماهیان زینتی در ایجاد اشتغال بسیار تاثیرگذار بوده و بسیاری از افراد به این حوزه وارد شده‌اند.

دولو با بیان اینکه سال گذشته در استان همدان 46 مجوز تکثیر ماهیان زینتی در استان همدان داده شد، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون برای 12 واحد جدید مجوز صادر شده و پیش‌بینی بر این است بیش از 50 واحد تا پایان سال مجوز دریافت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در راستای افزایش بهره‌وری واحد‌های تولیدی یکی از راهکار‌ها توجه به مکانیزاسیون است، ادامه داد: بخش شیلات جهاد کشاورزی از اعتبارات بخش مکانیزاسیون برای خرید و تجهیز واحد‌های تولیدی استفاده می‌کند.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات در راستای افزایش بهره‌وری، کاهش نیاز آبی است، بیان کرد: امسال تسهیلات مکانیزاسیون حوزه شیلات در استان 1.2 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه اکثر واحد‌های شیلاتی هر ساله از تسهیلات مکانیزه استفاده کرده‌اند و بیشتر واحد‌ها نیز مکانیزه هستند، ادامه داد: در بخش مکانیزاسیون شیلات، قیمت تجهیزات خیلی گران نیست و آبزی‌پرور‌ها خود را درگیر اخذ وام برای مکانیزاسیون نمی‌کنند بلکه خود هزینه می‌کنند مگر اینکه تجهیزات گران‌قیمتی نیاز داشته باشند.

دولو با بیان اینکه حوزه شیلات جهاد کشاورزی سال گذشته در جذب تسهیلات مکانیزاسیون رتبه پنجم را در سازمان کسب کرد، افزود: امسال پیگیری‌ها برای جذب تسهیلات مکانیزاسیون انجام می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی در استان در سال گذشته 7.4 کیلوگرم انواع فرآورده‌های دریایی و آبزی بوده است، یادآور شد: میانگین مصرف ماهی در کشور 10.6 کیلوگرم است.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه استان همدان در مصرف ماهی رشد خوبی داشته است، افزود: مصرف ماهی در استان همدان از نیم کیلو و یک کیلوگرم به رقم 7.4 کیلوگرم رسیده است.

وی با بیان اینکه هفته گذشته جشنواره ماهیگیری در شهرستان بهار با همکاری ورزش و جوانان برگزار شد، بیان کرد: کارگاه آموزشی و همایشی برای پرورش زالو در اردیبهشت ماه در همدان برگزار شد.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید