تولید۶۴۰ تن ماهی تا پایان سال دراستان سمنان

شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۱۲۷ بازدید

مدیر شیلات استان سمنان گفت : به منظور استفاده بهینه و مطلوب از استخرهای ذخیره آب کشاورزی با همکاری بخش خصوصی ۲۵۰ هزار قطعه بچه ماهی کپور و آمور در بیش از ۱۵۰ استخر و مزرعه پرورش ماهی گرمابی رها شده است

خبرنگار باشگاه خبرنگاران ؛, مسعود مهدوی افزود : وی افزود : پیش بینی می شود از این تعداد بچه ماهی گرمابی رها شده و بچه ماهی های باقی مانده از سال قبل حدود ۲۲۰ تن ماهی گرمابی تولید شود .

همچنین تاکنون بیش از یک میلیون و دویست هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا در استخرها و مزارع پرورش ماهی سردابی استان رها شده است که حدود ۴۲۰ تن تولید به دست می اید .

وی بیان کرد : براورد می شود در مجموع در پایان سال جاری حدود ۶۴۰ تن گوشت انواع آبزیان در استان تولید شود که در صورت تحقق آن در مقایسه با میزان تولید در سال گذشته حدود ۱۲۰ تن افزایش تولید خواهیم داشت.

وی در خصوص روشهای افزایش تولید آبزیان گفت : افزایش تولید در واحد سطح از طریق تجهیز مزارع به دستگاههایی نظیر: هواده، پمپ برگشت آب، درام فیلتر - ارتقاء دانش فنی با برگزاری کلاس های آموزشی و حضور کارشناسان در مزارع پرورش ماهی و ارائه راهنمایی های فنی – بهره برداری از واحدهای جدید و استفاده از بچه ماهیان اصلاح شده از روشهای افزایش تولید است.

مهدوی در خصوص برنامه های آتی مدیریت امور شیلات استان اظهار داشت: پرورش ماهیان کپور به صورت متراکم، پرورش ماهیان خاویاری ، توسعه پرورش و تکثیر ماهیان زینتی، مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی و پرورش گونه های جدید آبزیان از برنامه های آینده این مدیریت است

دیدگاه خود را بیان کنید