نشست مشترک شرکت مادر تخصصی و سازمان شیلات ایران

دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
نشست مشترک شرکت مادر تخصصی و سازمان شیلات ایران

نشست مشترک رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی و معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، مدیران عامل صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی سيستان و بلوچستان، گلستان، خوزستان، هرمزگان و بوشهر و مدیران کل شیلات استان های ساحلی کشور امروز دوشنبه دوم مردادماه در سازمان شیلات برگزار شد.

به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون عملکرد پنج صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان‌های ساحلی در موضوع حمایت از توسعه پرورش میگو جلسه ای با حضور سید عبدالکریم رضوی اردکانی؛ رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، ابوالقاسم شمس، عضو هیات مدیره و شهریار رستمی، مدیر توسعه سرمایه گذاری و تسهیلات شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و حسن صالحی؛ معاون وزیر و رئیس سازمان و حسین عبدالحی،معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران در ساعت هشت و نیم صبح امروز دوشنبه دوم مردادماه در سازمان شیلات برگزار شد.

حسن صالحی؛ معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران این جلسه با هدف شناخت مدیران شیلات از ظرفیت های صندوق های غیردولتی و همچنین جلب حمایت از آنها برای حمایت میگو برگزار شده است.

وی افزود: راهکارهایی را برای تقویت صندوق از جهات ملی و استانی باید دنبال کنیم.

صالحی تصریح کرد: در هر استان کارگروه مشترک بین صندوق ها و اداره کل شیلات برای تنظیم برنامه ها و تقویت متقابل ایجاد شود و از ظرفیت های استانی استفاده کنید.

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران اظهار داشت: موضوع زنجیره تولید و ارزش، بحث مهمی است که اتصال عوامل زنجیره به هم سبب تضمین سود و فعالیت می شود و به تحقق عدالت اجتماعی کمک می کند.

سید عبدالکریم رضوی اردکانی؛ رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی هم در این جلسه گفت: مناسب است که همیشه قبل از شروع فصل تولید و پرورش برنامه ریزی داشته باشیم؛ همچنین لازم است به موضوع بهره وری منابع توجه و بررسی کنیم.

وی افزود: در کشور کمبود منابع مالی وجود ندارد به شرطی که به مدیریت زنجیره ارزش توجه شود . برای پرورش میگو مدل اجرائی زنجیره را تبئین، طراحی و در جلسه ای با حضور همه دست اندرکاران به آن پرداخته شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی بیان کرد: پوشش بیمه برای محصول میگو بسیار مهم است و نباید مورد غفلت واقع شود.

رضوی اردکانی گفت: برای افزایش سرمایه صندوق های استانی هم از محل فروش اموال مازاد وزارت جهاد کشاورزی و هم از طریق جذب سهم 5 درصد موضوع ماده 31 قانون برنامه ششم از محل سرجمع اعتبارات استانی با جدیت اهتمام کنید.

ابوالقاسم شمس، عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در این نشست گفت: موضوع حمایت از صنعت میگو به طور آزمایشی از سال 1390 در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خوزستان انجام گرفت و تشکل های شیلات سهام دار صندوق استان شدند.

وی افزود: در ادامه این کار در استان های دیگر ادامه پیدا کرد که موجب شد که در سال 1393 بیش از 360 میلیارد ریال و در سال 1394 بیش از 320 میلیارد ریال و در سال 1395 هم همین میزان تسهیلات پرداخت شد که مجموعا در سه سال گذشته بیش از 1000 میلیارد ریال تسهیلات به این صنعت تخصیص یافته است.

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی تصریح کرد: هم اکنون 147 شرکت و تولیدکننده میگو، سهام دار صندوق های غیردولتی هستند و بیش از 120 میلیارد و 200 میلیون ریال سهام در صندوق ها دارند.

شمس با بیان اینکه هم اکنون مهم ترین مسئله پیش روی تولیدکنندگان میگو پرداخت تسهیلات است اظهار داشت: صندوق های غیردولتی می توانند با افزایش تعداد سهام داران صنعت میگو در این زیربخش نیز بیشتر فعال شوند که این بستگی به فعالیت خود تولیدکنندگان این صنعت دارد.

در این جلسه، مهدي لولائی، محمود کشوري مقدم، عليرضا دارابي، رضا سليمي و ماندني زنگويي مديران عامل صندوق های حمايت از توسعه بخش کشاورزي استان گلستان، سيستان و بلوچستان، استان خوزستان، استان هرمزگان و استان بوشهر به همراه مدیران کل شیلات استان های یاده شده حضور داشتند و گزارشاتی از نحوه عملکرد خود در حوزه توسعه صنعت پرورش میگو ارائه کردند

منبع : روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی

دیدگاه خود را بیان کنید