ايجاد 120بندر جديد براي توسعه سواحل كشور

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

معاون وزير راه و شهرسازي از ايجاد 120 بندر جديد چندمنظوره با هدف توسعه سواحل كشور خبر داد و گفت: اين بندرها در استان‌هاي بوشهر، سيستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان واقع شده‌اند.

صدر- رييس سازمان بنادر و دريانوردي- در گفت و گو با ايسنا با اشاره به‌ اين‌كه به توسعه‌ي بنادر كوچك چندمنظوره اقدام كرده‌ايم و اكنون عمليات اجرايي ايجاد 40 بندر انجام شده است، اظهار كرد: اين بنادر براي بسياري از مردمي كه در سواحل زندگي مي‌كنند و به دليل قفدان امكانات مجبور به ترك سواحل مي‌شدند، ايجاد مي‌شود.

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اين‌كه ايجاد 120 بندر جديد در دستور كار قرار دارد، اظهار كرد: حدود 40 بندر تاكنون عملياتي شده و براي ساير بنادر منتظر مجوزهاي لازم هستيم.

وي با بيان اين‌كه بندر آستارا به‌زودي توسط بخش خصوصي به بهره‌برداري مي‌رسد، گفت: بندر چمخاله نيز به‌منظور احيا براي سرمايه‌گذاري بخش خصوصي آماده مي‌شود.

صدر در ادامه به بندر كياشهر اشاره و تصريح‌ كرد: اين بندر از شيلات تحويل گرفته ‌شده و با تغيير كاربري به بندر چندمنظوره تبديل مي‌شود همچنين بنادر شادگان و سجافي در سال جاري به بهره‌برداري مي‌رسند

هزار تن ماهی استخوانی از دریای مازندران صید شد

مدیر کل شیلات مازندارن گفت: بیش از هزار تن ماهی استخوانی از دریای مازندران صید شد.

حبیب نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: چهار هزار و 200 صیاد در قالب 55 شرکت تعاونی پره از بیستم مهرماه تاکنون، هزار و 50 تن ماهی استخوانی را از دریا صید و به بازار مصرف عرضه کردند.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط نامساعد جوی مراحل پره کشی صید 24 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

حبیب نژاد، سرانه صید هر شرکت تعاونی پره در این مدت را 19 تن اعلام کرد و اظهار داشت: ارزش اقتصادی مجموع ماهیان صید شده استان تاکنون 122 میلیارد ریال معادل 12 میلیارد و 200 میلیون تومان برآورد شده است

دیدگاه خود را بیان کنید