شناورهای صیادی صوری بیمه می‌شوند

سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۶ بازدید
شناورهای صیادی صوری بیمه می‌شوند

ریس هیات مدیره اتحادیه صیادان کشور گفت: صیادان چون در جریان کامل مسائل بیمه‌ای نیستند، شناورهای خود را برای کسب مجوز صید، صوری بیمه می‌کنند.

اسحاق تندرو افزود: بیمه صوری به این معناست که به عنوان مثال قیمت یک شناور ۶۰۰ میلیون تومان است ولی صیادان تنها به اندازه ۱۰۰ میلیون تومان شناورهای خود را بیمه می‌کنند و به همین دلیل پس از رخ‌ دادن حادثه صیادان نمی‌توانند هزینه کامل خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: پس از حادثه آتش‌سوزی شناورهای کنگان نشستی با حضور نمایندگان صیادان استان هرمزگان، اعضای هیات مدیره اتحادیه صیادان کشور و نماینده بیمه‌ای این اتحادیه برگزار و مصوب شد صیادان برای حفظ سرمایه خود شناورهای صیادی را به صورت کامل در برابر حوادث بیمه کنند

تندرو در مورد دیگر مشکلات بیمه‌ای صیادان اظهار داشت : بیمه «مسئولیت حوادث» از دیگر مشکلات صیادان است و پیش از این اگر صیادی خارج از شناور صیادی دچار مصدومیت می‌شد، بیمه هزینه‌های آن را تقبل نمی‌کرد.

به گفته وی با پیگیری‌های صورت گرفته قرار است به زودی همه صیادان به صورت یکپارچه تحت پوشش بیمه مسئولیت حوادث، بیمه تکمیلی شناورها، بیمه عمر شرکت بیمه سرمد قرار گیرند.

منبع : خبر هرمزگان

دیدگاه خود را بیان کنید