اشتغال زایی برای 1200نفر در مزارع پرورش میگوی گواتر

چهار‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
اشتغال زایی برای 1200نفر در مزارع پرورش میگوی گواتر

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان از آغاز فصل برداشت میگو در سواحل گواتر در شرق چابهار خبرداد و گفت: صنعت میگو تاکنون برای 1200نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در استان اشتغال زایی کرده است.

هدایت الله میرمرادزهی با اشاره به برداشت بیش از 1200تن میگو تا پایان شهریور ماه سال جاری اظهار کرد: امسال 7 سرمایه گذار با زیر کشت بردن 26 مزرعه در سایت گواتر، برای 400 نفر به صورت مستقیم و 800 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی کردند.

وی افزود: پس از بروز بیماری لکه سفید که در سال 87 و در پی طوفان گونو در سایت پرورش میگوی گواتر رخ داد، تولید میگو در این سایت دچار مشکل شده و بسیاری از مزارع به تعطیلی انجامیدند.

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان با اشاره به برداشت بیش از 570تن میگوی پرورشی در سال گذشته تاکید کرد: با مدیریت بهداشتی مزارع ‌خوشبختانه احیای این سایت از سال 92 در کنار بیماری لکه سفید آغاز و هر سال از رشد خوبی برخوردار بوده است.

به گفته میرمرادزهی، سایت پرورش میگوی گواتر چابهار با 4000 هکتار مساحت غیر مفید و 2850 هکتار مساحت مفید در قالب 107 مزرعه 20 هکتاری و6 مزرعه 200 هکتاری است که در سال جاری تنها 26مزرعه آن به زیر کشت رفته است.

وی خاطرنشان کرد: بنا به برنامه ریزی‌های انجام شده قرار بوده در سال جاری بیش از 1000هکتار به زیر کشت برود که به دلایلی چون کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش بهره برداران و فرسودگی شبکه برق مقدار کمتری میگو در این سایت کشت شد

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید