رشد ماهیان خاویاری در دزفول ۳ برابر سایر مناطق کشور است

پنج‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
رشد ماهیان خاویاری در دزفول ۳ برابر سایر مناطق کشور است

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: رشد ماهیان خاویاری در دزفول سه برابر سایر مناطق کشور حتی استان های شمالی است.

حسن صالحی ظهر امروز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی بزرگترین مجتمع آبزی پروری شمال خوزستان، در دزفول اظهار کرد: در سال ۹۵ به همت تولیدکنندگان یک میلیون و ۹۰ هزار تن تولیدات شیلاتی درکشور داشته ایم که ۴۵ درصد از این میزان آبزی پروری بوده است.

وی با بیان اینکه خوزستان به تنهایی می تواند صاحب تمام ظرفیت آبزی پروری کشور شود، افزود: این در حالی است که برخلاف تصورات استان خوزستان پس از مازندران در رتبه دوم قرار دارد درحالی که واقعیت می گوید وزن خوزستان بیشتر است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور با اشاره به وجود ۸۰ مزرعه ماهیان خاویاری درکشور، عنوان کرد: در سال پایانی برنامه ششم مقرر شده تا ۱۰ هزار تن گوشت و ۱۰ تن خاویار تولید شود که باتوجه به ظرفیت عظیم خوزستان می توان امیدوار بود این میزان به تنهایی دردزفول تولید شود و درواقع دزفول به تنهایی سهم تمام شیلات را محقق کند.

صالحی با بیان اینکه رشد ماهیان خاویاری در دزفول سه برابر سایرمناطق کشور حتی استان های شمالی است، افزود: امروزه در خوزستان و دزفول تولیدکنندگان موفق و مطرحی در این زمینه وجود دارد که خط مقدم مادرعرصه شیلات محسوب می شوند.

وی در ادامه عنوان کرد: دراستخرهای بتنی مابراساس مطالعات انجام شده در چند استان، مصرف آب کمتر از نیم درصد است که این یعنی ما بیشترین تولید و میزان بهره وری از آب را در آبزی پروری داشته ایم که جای شگفتی و تقدیردارد.

رئیس سازمان شیلات ایران و معاون وزیرجهاد کشاورزی با تاکید بر ظرفیت های عظیم خوزستان در حوزه آبزی پروری و تولیدات شیلات، گفت: استان خوزستان نه تنها باید رتبه اول کشور را از آن خود کند بلکه سهمش از فعالیت و تولید در زمینه آبزی پروری باید مطابق با ظرفیتش یعنی به تنهایی همطراز با چند استان کشور باشد.

صالحی در پایان از مسئولان دزفول و استان که درزمینه عملیات اجرایی این مجتمع آبزی پروری تلاش کرده اند تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، این طرح در فاز نخست شامل ۵۳ هکتار مزرعه بوده که توسط بخش خصوصی سرمایه آن تامین شده است.

همچنین طرح مذکور شامل ۵۵ مزرعه آبزی و ماهی خاویاری است که مقررشده در فاز اول برای احداث هر مزرعه ۱۵ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی هزینه شود.

محل این مجتمع در روستای شوهان واقع در شهرک سنجر است.

در آئین آغاز عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع آبزی پروری شمال خوزستان حسن صالحی رئیس سازمان شیلات ایران، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، نبی اله خون میرزایی مدیرکل شیلات خوزستان و سایرمسئولان محلی حضور داشتند.

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید