ورود یونیدو به شیلات سیستان وبلوچستان

سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۷ بازدید
ورود یونیدو به شیلات سیستان وبلوچستان

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: سازمان توسعه صنعتی ملل متحد( UNIDO ) نیز اخیرا برای حمایت از زنجیره شیلاتی در سیستان وبلوچستان ابراز تمایل کرده است.

هدایت الله میرمرادزهی فزود: نمایندگان این سازمان در بازدید اخیر خود از صنایع شیلاتی استان یک پروژه یک ساله را با بودجه یونیدو برای حمایت صنایع شیلات استان تعریف کردند.

وی افزود: در این پروژه مشترک میان شیلات وسازمان توسعه صنعتی ملل متحد، این سازمان با آموزش‌های مختلف و ارتقای دانش فنی صنایع شیلاتی استان، آن‌ها را به فناوری‌های نوین به روز کرده و زمینه حضورشیلات استان را در بازارهای مصرف کشورهای منطقه و اروپایی فراهم می‌کند.

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان ‌گفت: در چابهار و کنارک 170 واحد شیلاتی در قالب 29 کارخانه تولید کنسرو ماهی و 19 واحد نگهداری و انجماد، فرآوری و بسته بندی ماهی و میگو وجود دارد که نقش مهمی را به این دو بندر مهم در بسته بندی و صادرات تن ماهیان در منطقه داده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قطب صید وصیادی ایران بنادر چابهار و کنارک هستند که بادارا بودن 8 بندرماهیگیری و 3 مرکز تخلیه صید تأمین‌کننده بیش از 60 درصد ماهیان صنعتی کشور(تن ماهیان) 42 درصد سهم صید بین استان‌های جنوبی و 40 درصد صید کل کشور هستند.

میرمرادزهی اظهار کرد: بنا به آمار کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند( Iotc ) که وظیفه مدیریت ماهی گیری منطقه‌ای در حوزه اقیانوس هند را دارد، این دو بندر مهم با صید سالانه بیش از 170 هزار تن انواع ماهی رتبه دوم میزان صید وصیادی را در اقیانوس هند دارند، این یعنی چابهار و کنارک علاوه بر این که بیشترین میزان صید بنادر کشور را دارند، قطب صید وصیادی شرق آسیا نیز هستند

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید