صادرات ماهی زینتی از البرز به کشورهای منطقه

دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۳ بازدید
صادرات ماهی زینتی از البرز به کشورهای منطقه

مدیر شیلات و امور آبزیان معاونت بهبود تولیدات دامی استان البرز از صدور ماهیان زینتی استان البرز به کشورهای منطقه خبر داد

سید علی میرجاویدکار صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به محدودیت منابع آبی در استان، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از دو هزار و ۴۰۰ تن انواع ماهی قزل‌آلا و کپور در استخرهای دومنظوره کشاورزی استان تولید می‌شود.


وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه هم‌زمان از آب در پرورش ماهی و تولید محصولات کشاورزی، گفت: با اجرای پروژه‌های متعددی که روند اصلاح طراحی استخرهای تیپ، سیستم‌های هواده، سیستم‌های برگشت آب و فیلتراسیون را به همراه داشته است توانسته ایم در این زمینه گام‌های بلندی برداریم.

میرجاویدکار با تأکید بر اینکه در بخش آبزی‌پروری مصرف‌کننده آب نبوده بلکه بهره‌بردار آب هستیم، گفت: مقدار مصرف آب در بخش آبزی‌پروری کمتر از یک درصد است و ۱۰۰ درصد آب بهره‌برداری شده به منابع آب‌های سطحی و یا به بخش کشاورزی برمی‌گردد و در بخش کشاورزی نیز موجب غنی‌سازی آب و افزایش محصولات زراعی و باغی می‌شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه استان البرز در بخش تکثیر و پرورش ماهیان زینتی دارای تولیدکنندگان مطرح کشوری است، گفت: کیفیت گونه‌های تولیدی در این بخش قابل‌توجه است و در سال‌های گذشته بخشی از تولیدات به کشورهای ترکیه، عراق، افغانستان و ارمنستان صادرشده است.

میرجاویدکار شناسایی استخرهای دومنظوره کشاورزی و استفاده از آب‌های حجمی در پرورش متراکم ماهی کپور، هدایت تولید به‌سوی افزایش بهره‌وری، شامل بهره‌وری آب، افزایش تولید در واحد سطح، برنامه‌ریزی تولید در پایین‌دست سد طالقان و نیز هدایت سرمایه‌گذاری به این بخش، پرورش سایر آبزیان ازجمله تکثیر و پرورش زالو طبی را از دیگر برنامه‌های شیلات استان اعلام کرد

منبع : شهر فردا

دیدگاه خود را بیان کنید