آغاز پروژه ذخیره سازی ماهی استخر‌های ذخیر آب کشاورزی در بهبهان

دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
آغاز پروژه ذخیره سازی ماهی استخر‌های ذخیر آب کشاورزی در بهبهان

رئیس شیلات بهبهان از تحقق یکی از اصول اقتصاد مقاومتی در زمینه شیلات و پرورش ماهی در بهبهان خبر داد و گفت: 20 مزرعه کشاورزی در بهبهان وارد پرسه پرورش ماهی می‌شوند.

مجید شکاری صبح امروز در حاشیه آغاز پروژه ذخیره سازی ماهی استخر‌های ذخیر آب کشاورزی در بهبهان اظهار کرد: این پروژه برای اولین بار در سطح شهرستان بهبهان با کمک بخض خصوصی در حال انجام است.
وی ادامه داد: بچه ماهی‌هایی که در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
مدیر شیلات بهبهان اضافه کرد: با عملیاتی شدن این طرح علاوه بر استفاده دو منظوره از این سازه‌ها عملیاتی خواهد شد در واقع بر غنی شدن آب افزوده شده و بر کمیت و کیفیت محصول کشاورزی هم افزوده شده است.

شکاری خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این طرح ترویج فرهنگ مصرف آبزیان و تکیه بر توان داخلی و اقتصاد مقاومتی در شهرستان بهبهان است.
مدیر شیلات بهبهان یادآور شد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر به علت بارش‌های کم خشکسالی و کمبود آب را در پیش رو داریم با استفاده از این سازه‌ها در امر پرورش ماهی گامی بلند برای آینده و توسعه این امر مهم برداشته خواهد شد.
وی ادامه افزود: این پروژه طی دو هفته در بهبهان ادامه خواهد داشت ودر پایان حدودا 20 مزرعه کشاورزی وارد پرسه پرورش ماهی خواهند شد.
مدیر شیلات در پایان افزود: گونه‌های ذخیره سازی شده در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی را دو گونه کپور معمولی و آمور معرفی کرد.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید