وجود 500 مزرعه پرورش ماهی در لرستان

شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۱ بازدید
وجود 500 مزرعه پرورش ماهی در لرستان
مدیر کل شیلات لرستان از تولید 22 هزار تن ماهی در استان خبر داد
کیارش بیرانوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: لرستان با داشتن 500 مزرعه پرورش ماهی و تولید 22 هزار تن و اشتغالزایی 13 هزار نفر در این حوزه یکی از استان‌های پیشرو در کشور است.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون سه مجتمع فعال آبزی‌پروری در استان فعالیت دارند و سه مجتمع دیگر را برای واگذاری به بخش خصوصی معرفی کرده‌ایم.

این مقام مسئول یادآور شد: سیمره کوهدشت، شول‌آباد و سپیددشت سه مجتمع پرورش ماهی هستند که می‌خواهیم به بخش خصوصی واگذار کنیم.

بیرانوند افزود: مجتمع پرورش ماهی سیمره کوهدشت ظرفیت تولید ۵۰۰ تن ماهی را دارد که برای تکمیل آن به 4 میلیارد تومان نیاز است.

وی ادامه داد: با انجام مطالعات این مجتمع موفق شدیم 500 میلیون تومان از سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی اخذ کنیم.

مدیر کل شیلات لرستان اظهار کرد: مجتمع پرورش ماهی شول‌آباد نیز یکی دیگر از مجتمع‌های قابل واگذاری است که ظرفیت تولید 1500 تن آبزی را دارد و ظرفیت اشتغال آن نیز ۳۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۶۰۰ نفر نیز به‌صورت غیر مستقیم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برای تکمیل این مجتمع پرورش ماهی در الیگودرز، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بیرانوند درباره واگذاری مجتمع پرورش ماهی سفیددشت نیز با بیان این‌که این مجتمع 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سال گذشته، 2 میلیارد تومان از سازمان مدیریت اعتبار اخذ شده است، تصریح کرد: این مجتمع قابلیت تولید 6000 تن ماهی به‌صورت مکانیزه و 4000 تن به‌صورت سنتی دارد.

وی یادآور شد: در مجموع بالغ بر 30 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این مجتمع‌ نیاز است

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید