ایران و ویتنام بر توسعه همکاری های تجاری و گردشگری تاکید کردند

یک‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
ایران و ویتنام بر توسعه همکاری های تجاری و گردشگری تاکید کردند

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه ایران و وزیر و رئیس دفتر رئیس جمهوری ویتنام بر ضرورت ارتقاء و توسعه همکاری های دو کشور به ویژه در زمینه تجارت، گردشگری، برقراری پرواز مستقیم، همکاری در زمینه کشت برنج و شیلات تاکید کردند

به گزارش روز یکشنبه از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، تران کوانگ تیپ وزیر و رئیس دفتر رئیس جمهوری ویتنام بعد از ظهر یکشنبه با ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه در محل وزارت امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد.
رحیم پور ضمن تشکر از حضور وزیر ویتنامی در مراسم مهم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، از همکاری های سازنده و حمایت های ویتنام از ایران در مجامع منطقه ای از جمله اتحادیه آ.سه.آن و بین المللی به ویژه رای منفی به قطعنامه های حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران قدردانی کردند.

تران کوانگ تیپ نیز با اشاره به استقلال رای کشورش و حمایت از کشورمان در مجامع بین المللی، خواستار حمایت جمهوری اسلامی ایران از نامزدی کشورش برای عضویت در شورای امنیت سازمان ملل متحد به عنوان عضو غیر دائم و حمایت از نامزدهای ویتنام برای تصدی دبیر کلی یونسکو و طرح کلمبو شد.
فرستاده ویژه رئیس جمهور ویتنام همچنین بر ضرورت ارتقا همکاری های دو کشور تاکید کرد.
طرفین در این دیدار به صورت مشترک حجم مبادلات فعلی را نامتناسب با ظرفیت ها ارزیابی کرده، بر ضرورت ارتقاء و توسعه همکاری ها به ویژه در زمینه تجارت، گردشگری، برقراری پرواز مستقیم، همکاری در زمینه کشت برنج و شیلات و ... تاکید کردند.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید