سهم 15.5 درصدی ماهی قرمز در تولید ماهیان زینتی خراسان رضوی

سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۵ بازدید
سهم 15.5 درصدی ماهی قرمز در تولید ماهیان زینتی خراسان رضوی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: 15.5 درصد حجم تولید ماهیان زینتی را در این استان پرورش ماهی قرمز تشکیل می دهد.

محمدرضا مهدیزاده روز سه شنبه افزود: بر این اساس از مجموع پنج میلیون و 126 هزار و 650 قطعه تولید ماهی زینتی در سال گذشته 800 هزار قطعه ماهی قرمز بود.
وی ادامه داد: 63 مرکز تولید ماهی زینتی و یک واحد تولید گیاهان آکواریومی در خراسان رضوی فعالیت دارند. همچنین سالانه 30 هزار شاخه گیاه آکواریومی در این استان تولید می شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بیش از 90 درصد واحدهای پرورش ماهی زینتی استان در شهر مشهد مسقترند. با پیگیریهای انجام شده و اعطای مجوزهای صورت گرفته از اواخر پارسال پیش بینی می شود تا پایان امسال 20 واحد پرورش ماهی زینتی نیز در سبزوار فعال شوند.
وی تولید گونه هایی از جمله ماهی کوی، دیسگس، آنجل و فلاورهورن را از گونه های ارزشمند پرورش و تکثیر در زمینه ماهی زینتی در خراسان رضوی دانست.
او در ادامه به کاهش میزان خرید ماهی زینتی در بین مردم طی دو سه سال اخیر اشاره و بیان کرد: در سالهای گذشته واردات ماهی به شدت بالا بود اما اخیرا شاهد افزایش صادرات در این بخش هستیم.
مهدیزاده افزود: هم اکنون حدود 80 نفر در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در خراسان رضوی اشتغال دارند

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید