ایران در ردیف صادرکنندگان ماهی قرار می گیرد

شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
ایران در ردیف صادرکنندگان ماهی قرار می گیرد

مرکز تحقیقات آبزیان بافق موفق به پرورش نوعی ماهی تیلاپیا شده است که از جلبک های آب تغذیه می کند

وزیر جهاد کشاورزی امروز در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات ملی آبزیان آب‌های شور بافق گفت : هم اکنون یک شرکت دانش‌ بنیان که در این مرکز سرمایه‌گذاری کرده موفق شده است روی پرورش ماهی تیلاپیا سرمایه گزاری کند.

حجتی افزود : طبق کار تحقیقاتی و علمی که در موسسه تحقیقات شده و شرکت دانش‌ بنیان در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده است ، با پرورش این ماهی محل مناسبی برای زیست جلبک فراهم می‌شود و همین جلبک پروتئینی برای مصرف به‌ اضافه غذای مکمل در اختیار ماهی قرار می‌گیرد و این کار فوق‌العاده اقتصادی و خوب است.

وی پشتیبانی و طرح ایده را از برنامه وزارت در زمینهٔ پرورش ماهی بیان کرد و گفت : وزارت جهاد کشاورزی این مسئله را تحقیق و پایلوت عملیاتی آن را نیز اجرا کرده است درحالی‌که 120 هزار قطعه بچه ماهی در ماه تولید می‌کند و این تعداد قابل‌ افزایش است

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تسهیلات بانکی هم تصریح کرد : 14 تا 18 درصد صندوق توسعه بانک کشاورزی در اختیار متقاضیان قرار می‌ گیرد.

وی ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران ، مدیران و علاقه مندان تصریح کرد : کاری زیبا در منطقه بافق انجام‌ شده که شاید روزی احساس می‌شد همه‌چیز در این منطقه بسته است اما امروز متوجه می‌شود که این‌چنین نیست این در صورتی است که آب غیر متعارف غیر قابل‌ مصرف در این شهرستان، امروز در حال تبدیل‌ شدن به پروتئین مورد نیاز کشور می‌شود.

حجتی در رابطه با تولید ماهی در کشور بیان کرد : تولید ماهی در کشور بیش از نیاز مصرف‌کنندگان است و ایران در آینده‌ای نزدیک در ردیف صادرکنندگان ماهی قرار می‌گیرد.

وی در خصوص صادرات ماهی گفت : ماهی کپور عمدتاً به عراق، قزل‌آلا به روسیه، میگو پرورشی نیز به چین و ویتنام و بخشی هم به اروپا صادر می‌شود. البته همین ماهی در بازار داخلی کشور نیز مورد مصرف قرار می‌گیرد

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید