بهره برداری از مزارع آبزی پروری در زنجان طی هفته دولت

دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۹ بازدید
بهره برداری از مزارع آبزی پروری در زنجان طی هفته دولت

معاون امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: طی هفته دولت هشت پروژه آبزی پروری با اشتغالزایی بیش از 60 نفر در این استان به بهره برداری می رسد

سیدمسعود سجادی روز یکشنبه افزود: این مزارع پرورش آبزی در استان زنجان توسط بخش خصوصی در شهرستان های ایجرود، ماهنشان و طارم احداث شده است.
به گفته وی، مزرعه آبزی پروری در روستای شیت شهرستان طارم با هدف جذب گردشگر احداث شده است.
معاون امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: هشت مزرعه پرورش ماهیان سرد آبی به طور مستقیم منجر به اشتغال مستقیم 21 نفر و اشتغال غیرمستقیم 42 نفر می شود.

سجادی، ظرفیت سالانه تولید ماهیان سردآبی این تعداد مزارع را 47 تن در سال بیان کرد و یادآورشد: طی سال گذشته 13 هزار و 693 تن از انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی در استان زنجان تولید و روانه بازار مصرف شده است.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان های ماهنشان، زنجان، ایجرود، طارم، خدابنده، ابهر، سلطانیه و خرمدره به ترتیب بیشترین میزان تولید انواع آبزیان سردآبی و گرم آبی در استان زنجان را به خود اختصاص داده اند.
معاون امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: استان زنجان در تولید انواع ماهیان گرم آبی و گونه قزل آلا از نوع سردآبی فعالیت دارد.
به گزارش ایرنا، استان زنجان هم اکنون 766 مزرعه پرورش ماهی دارد که 2 هزار و 53 نفر در این زمینه مشغول به کار هستند.
ماهیان تولیدی این استان انواع ماهیان گرم آبی اعم از کپور معمولی، سرگنده، نقره ای و علفخوار، شاه میگو و ماهیان سردآبی شامل قزل آلا است.
این استان در منطقه شمالغرب کشور در مقایسه با استان هایی که در این منطقه از منابع آبی چند برابری برخوردار هستند، رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی را به خود اختصاص داده است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید