رفع آلودگی رودخانه سردآبرود چالوس

دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
رفع آلودگی رودخانه سردآبرود چالوس

فرماندار چالوس از رفع آلودگی رودخانه سردآبرود خبرداد

«محمد‌ناصر زندی» در حاشیه کلنگ‌زنی و آزاد‌سازی دو طرح پرورش ماهی در سردابرود و روستای عربخیل با اشاره به افزایش طرح‌های پرورش ماهی در منطقه اظهار کرد: چندسال است شیلات با کمک جهاد و سایر دستگاه‌ها ظرفیت خوبی را در حوزه پرورش ماهی ایجاد کرده است. وی با اشاره به رفع آلودگی رودخانه معروف و حیاتی سردابرود افزود: در حوزه تولید ماهیان دریایی پس از اینکه سردابرود از آلودگی نجات داده شد شیلات توانست تولید بچه ماهیان و رهاسازی را در این رودخانه انجام دهد.

فرماندار چالوس با بیان اینکه تخم‌ریزی ماهی معمولا در مصب رودخانه که باید عاری از آلودگی باشد، انجام می‌شود تصریح کرد: در خرداد تخم ماهیان دریا، از نوع ماهی سفید، در قالب لقاح مصنوعی به شیلات انتقال یافت و امروز ماهی برای رها‌سازی آماده شده است.
زندی با اشاره به رها‌سازی 3 تا ۵ میلیون بچه ماهی طی امروز و چند روز گذشته در این رودخانه گفت: ماهی‌ها که از نوع ماهی سفید استخوانی هستند به تدریج رها می‌شوند و از اسفند تا اردیبهشت تخم برداشت شده و از اواخر تیر نیز رهاسازی بچه ماهی در رودخانه‌ها انجام می‌شود.
وی با تاکید بر افزایش تولید ماهی با روش مصنوعی ابراز کرد: با این روش علاوه بر رونق بیشتر بازار ماهی و چرخه اقتصادی برای صیادان، بهره‌مندی سبد خانوار از پروتئین افزایش می‌یابد.
فرماندار تاکید کرد: در این شهرستان ۱۳ واحد پرورش ماهی در مزارع فعال است که ۵ واحد در مناطق کوهستانی مرزن‌آباد و ۸ واحد در پایین دست است.
زندی میزان تولید ماهی قزل‌آلا را در شهرستان ۸۰۶ تن در سال عنوان کرد و گفت: در حوزه صید و صیادی دو پره در شهرستان وجود دارد که تولید سالانه آن ۲۵۰ تن بوده است. همچنین یک صیدگاه ماهی خاویاری در نور نیز فعال است.
وی گفت: علاوه بر سیاست شیلات در تولید و پرورش ماهی در مزارع و ماهی پره، از ظرفیت دریا نیز استفاده می‌شود که همان پرورش ماهی در قفس است. این کار نیاز به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت شیلات دارد

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید