تمام پروژه‌های شیلاتی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی هستند

دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۸ بازدید
تمام پروژه‌های شیلاتی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی هستند

مدیرکل شیلات خوزستان گفت : عمده جهت‌گیری فعالیت‌های شیلاتی در برنامه پنج ساله ششم توسعه، افزایش آبزی‌پروری، مدیریت صید و جلوگیری از صید بی رویه و آسیب رساندن به منابع شیلاتی است که باید در خوزستان به آن توجه ویژه شود.

نبی‌الله خون میرزایی در حاشیه نمایشگاه هفته دولت با بیان این‌که تمام پروژه‌های شیلاتی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی هستند، اظهار کرد: پروژه‌های شیلاتی که عمدتا بر روی فعالیت‌های آبزی‌پروری، مکانیزه کردن صید، فرآوری و بازاریابی متمرکز هستند، تماما معطوف به تولید است و به درآمدزایی و ایجاد اشتغال کمک شایانی می‌کنند. وی افزود: کمتر فعالیتی را می‌توان در حوزه شیلات پیدا کرد که در چهارچوب اقتصاد مقاومتی و یا یکی از حلقه‌های این زنجیره نباشد. عمده جهتگیری فعالیت‌های شیلاتی در برنامه پنج ساله ششم توسعه، بالا بردن آبزی پروری، مدیریت صید و جلوگیری از صید بی رویه و آسیب رساندن به منابع شیلاتی است

مدیرکل شیلات خوزستان تصریح کرد: بسته بندی و فرآوری محصولات شیلاتی به ایجاد ارزش افزوده بیشتر و افرایش سرانه مصرف کمک می‌کند. همچنین این مساله چشم‌اندازی را به روی استان و کشور برای حضور در بازارهای صادراتی باز خواهد کرد.

خون میرزایی عنوان کرد: بازاریابی نیز به عنوان یکی دیگر از حلقه‌های کامل‌کننده اقتصاد مقاومتی، ضمن بالابردن مصرف سرانه، به ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها، درون‌زا بودن اقتصاد و تکیه به اقتصاد بومی و محلی با نگاه به بازار خارج کمک می‌کند.

وی گفت: نزدیک به 100 درصد تولیدات شیلاتی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و بخش دولتی تنها به مدیریت و سیاستگذاری در این زمینه می‌پردازد. بخش خصوصی در مناسبات و تنظیم بازار بهتر از دولت عمل می‌کند و در این زمینه باید دولت بسترسازی انجام دهد تا بخش خصوصی بتواند با کمترین مشکل بازاریابی کند.

مدیرکل شیلات خوزستان اظهار کرد: دولت می‌تواند با پیگیری و هدفگذاری بازارهای خارجی کشور و مباحث مربوط به تعرفه‌ها کمک کند تا بتواند سیاست جدی سازمان جهاد کشاورزی و شیلات به خوبی ادامه پیدا کند و بخش خصوصی بتواند حضور پر رنگتری در بازارهای جهانی داشته باشند.

خون میرزایی خاطرنشان کرد: مصرف سرانه آبزیان در کشور حدود 11کیلوگرم در سال است و این میزان حدودا 50 درصد میانگین جهانی است. بازار مصرف داخلی ظرفیت بالاتری دارد و اگر بتوانیم تولید را افزایش دهیم، می‌توانیم با یک برنامه‌ریزی صحیح مصرف داخل کشور را افزایش دهیم.

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید