تشریح عملکرد اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان دامپزشکی مازندران

سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
تشریح عملکرد اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان دامپزشکی مازندران

مدیر کل دامپزشکی استان مازندران عملکرد اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان دامپزشکی مازندران را تشریح کرد

دکتر سید حسین رضوانی در گفتگویی اعلام کرد: کارشناسان و بازرسان اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان در سراسر استان مازندران با انجام بازدیدهای ادواری و سرزده و همچنین نمونه برداری آب و بچه ماهی و انجام آزمایشات مختلف انگلی، میکروبی و شیمیایی بر نحوه پرورش و عرضه بهداشتی این محصولات آبزی نظارت می کنند.

وی نمونه برداری از واحد های گرمابی پرورش در استان را 324 مورد در 3 ماهه اول سال جاری اعلام کرد و گفت: این نمونه برداری در واحدهای سردابی تکثیر 2705 مورد، در نمونه برداری سردابی پرورشی 1606 مورد و در نمونه برداری خاویاری تکثیر 135 مورد می باشد.

رضوانی در ادامه با اشاره به اخذ 594 مورد نمونه آب از مزارع تکثیر و پرورش ماهیان سردابی و گرم ابی توسط کارشناسان دامپزشکی در 3 ماهه اول سال جاری خاطرنشان ساخت: اولین مولفه پرورش خوب و بهداشتی در بحث آبزیان ، سلامت آب مصرفی می باشد که باید از شرایط فیزیکی و شیمیایی مناسبی برخوردار باشد. به همین منظور با نمونه برداری توسط کارشناسان و انجام آزمایشات لازم توسط آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان در این زمینه اقدام می شود.

مدیر کل دامپزشکی استان مازندران در ادامه تصریح کرد: بازدید مراقبت فعال و غیر فعال از واحدهای مختلف تکثیر و پرورش ماهیان سردابی و گرم ابی توسط کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی حائز اهمیت می باشد و این بازدیدها در مراکز گرم ابی و آبندانها 228، مراکز سردابی 350 مورد، بازدید از مراکز پرورش در قفس 5 مورد، بازدید از مراکز تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری 6 و مراکز دریایی 4 مورد بوده است.

ایشان در مجموع درصد تحقق پیش بینی عملیات در این بخش را در 3 ماهه اول سال جاری 111% عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود که با تلاش و کوشش در این بخش بتوانیم از این سرمایه ملی در استان حفاظت و حمایت کنیم.

منبع: روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران

دیدگاه خود را بیان کنید