طرح «دریابست» با هدف رشد ماهیان نابالغ و تخم ریزی مجدد است

چهار‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۸ بازدید
طرح «دریابست» با هدف رشد ماهیان نابالغ و تخم ریزی مجدد است

رئیس اداره شیلات سیریک گفت: طرح دریابست با هدف رشد ماهیان نابالغ و تخم ریزی مجدد است

عبدالله رئیسی با بیان اینکه، طرح دریابست با هدف تخم ریزی مجدد آبزیان در استان اجرای شد، گفت: با اعمال طرح دریابست به ماهیان نابالغ اجازه رشد و تخم ریزی می دهیم و از طرفی صیادان فرصت تعمیر شناورها و ادوات صیادی خود را نیز پیدا می کنند.

رئیسی ساحل دریای عمان در شهرستان سیریک را یکی از ذخایر مهم کشورمان عنوان کرد و افزود: اجرای حفاظت و بهره مندی از منابع آبزی از دریا در فصل تخم ریزی گونه های مهم ماهیان در راستای بهبود ذخایر آبزیان منطقه است که اداره کل شیلات از اول مهر ماه در استان هرمزگان به اجرا گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: به موجب قانون دریابست یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات مرکز استان و دریابانی سیریک به منظور نظارت و کنترل روزانه از دریا سرکشی و نظارت دارند.

رئیس با اشاره به اینکه این طرح برای دو طرف صید و صیاد سود می برد افزود: با اعمال طرح دریابست در کنار اینکه به حفظ منابع آبی کمک می شود، مالکان شناورها هم فرصتی پیدا می کنند که ادوات صیادی از قبیل تورهای ماهیگیری و تععیرات شناور های خود نیز انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه در طول چند سال گذشته صیدهای غیر مجاز و غیر اصولی موجب خسارت های فراوانی به ذخایر آبزی منطقه شده است اضافه کرد: در حال حاضر در سطح شهرستان سیریک حدود ۶۰ فروند لنج صیادی در کنار ۲۰۰ فروند قایق بر اساس ضوابط و مقررات به فعالیت صیادی می پردازند.

رئیسی ضمن تشکر از همراهی صیادان و دستگاه ها و نیرو های مسلح انتظامی ، نیروی دریایی و سپاه افزود: قطعا همه بدنبال حفظ منابع آبی و خشکی برای خود و آیندگان خودشان هستند ، و همین باعث شده که عموم مردم و مسئولان در حفظ منابع همکاری کنند.

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید