آبزی پروری جنوب استان کرمان عاری از هرگونه بیماری است

دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
آبزی پروری جنوب استان کرمان عاری از هرگونه بیماری است

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: طرح سیستم مراقبت فعال و غیر فعال بیماری‌های آبزیان در جنوب کرمان به مدت یک ماه انجام شد و هیچ گونه بیماری گزارش نشد

فهیمه دلفاردی روز شنبه افزود: این طرح از نیمه اول شهرویور ماه به مدت یک ماه در هفت شهر جنوبی استان برگزار شد.
وی عنوان کرد: در این طرح گزارش گیری بیماری‌ها و تلفات، نمونه برداری از موارد بروز تلفات و انجام آزمایش از نمونه‌های بیماری و آب و خوراک آبزیان را در بر می‌گیرد.
وی تصریح کرد: نبود بیماری‌های ویروسی و واگیردار در آبزیان جنوب استان کرمان از مهمترین قابلیت‌های آبزی پروری در این منطقه است و در این راستا اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان این اداره کل در زمینه اجرای دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور همه ساله طرح سیستم مراقبت فعال و غیر فعال بیماری‌های آبزیان را در سطح منطقه انجام می‌دهد.

مسوول اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان تصریح کرد: پرورش آبزیان در حال حاضر در واحدهای سردابی و گرمابی در حال انجام است وعمده ‌ترین کار این استخرها پرورش ماهی قزل‌آلای رنگین کمان، کپور معمولی ، آمور علف‌خوار، فیتوفاک و سرگنده است.
وی اظهار کرد: نبود هیچ گونه بیماری در آبزیان منطقه جنوب کرمان نشان از ظرفیت خوب و سالم این بخش برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان زیر پوشش اداره کل دامپزشکی جنوب استان کرمان هستند.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید