سرمایه‌گذاری 700 میلیارد ریالی بخش خصوصی در صنایع مرتبط با آبزیان در بوشهر

سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

سرمایه‌گذاری 700 میلیارد ریالی بخش خصوصی در صنایع مرتبط با آبزیان در بوشهر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: برای ایجاد واحدهای صنعتی مرتبط با اّبزیان در استان بوشهر، تاکنون 700 میلیارد ریال هزینه شده است که با توجه به اشتغال‌زا بودن این صنعت، نقش اساسی در رونق اقتصادی استان بوشهر همراه با کاهش بیکاری در این بخش داشته است.

مهدی صفوی بعد از ظهر امروز در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن بیش از 900 کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس، از استان‌های مستعد در حوزه آبزی‌پروری محسوب می‌شود.

وی افزود: این پتانسیل سبب رونق‌گرفتن مشاغل مرتبط با دریا و آبزی‌پروری شده است به گونه‌ای که هم اکنون در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر، 33 واحد صنعتی فعال در بخش آبزیان مشغول فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر تصریح کرد: کارکرد این واحدهای صنعتی که در زمینه بسته‌بندی و فرآوری در کنار داشتن سردخانه‌های مناسب فعالیت می‌کنند به گونه‌ای است که بیشترین کارکرد 100 درصدی را در زمان برداشت آبزیان پرورشی در فصل کنونی انجام می‌دهند.

صفوی یادآور شد: برای ایجاد واحدهای صنعتی مرتبط با اّبزیان در استان بوشهر، تاکنون 700 میلیارد ریال هزینه شده است که با توجه به اشتغال‌زا بودن این صنعت، نقش اساسی در رونق اقتصادی استان بوشهر همراه با کاهش بیکاری در این بخش داشته است.

وی ادامه داد: وجود ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل در صنعت آبزیان سبب شده که شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان بوشهر اقدام به تعریف طرح توسعه خوشه صنعتی آبزیان در استان بوشهر بکند که این طرح هم اکنون از بخش مطالعات اولیه خارج شده و در مرحله اجراست که با توجه به چشم‌اندازی که در تولید، اشتغال و توسعه استان بوشهر از محل اجرای این طرح دیده می‌شود نیازمند توجه جدی و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده با اجرای طرحخوشه صنعتی آبزیان، به دنبال واگذاری مسوولیت‌ها در این بخش به بخش خصوصی هستیم و معتقدیم که در صورت همراهی دستگاه‌های اجرایی، استان بوشهر می‌تواند به یکی از قطب‌های صنعت بسته‌بندی و فرآوری آبزیان در کشور تبدیل شود.

دیدگاه خود را بیان کنید