پایش مزارع میگوی هرمزگان

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۸ بازدید
پایش مزارع میگوی هرمزگان

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی هرمزگان گفت : اجرای طرح پایش و نمونه برداری در مزارع پرورش میگوی استان آغاز شد.

فرحان آزاد رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی هرمزگان افزود: این طرح هر ساله همزمان با فصل برداشت میگو با هدف تایید اتحادیه اروپا برای صادرات میگوی هرمزگان اجرا می شود.

وی افزود : در این طرح میگوها از نظر سلامت ، سموم ، فلزات سنگین و دارو نمونه برداری و به کشور فرانسه فرستاده می شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی هرمزگان گفت : در سالهای گذشته میگوهای پرورشی هرمزگان که به این کشور فرستاده شده اند مشکلی نداشتند و مورد تایید قرار گرفتند.

وی افزود: امسال در ۳۱ مزرعه پرورش میگوی هرمزگان این طرح اجرا و ۲۰۰ نمونه فرستاده می شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی هرمزگان گفت : میگوها به صورت کاملا استاندارد و با رعایت نکات بهداشتی و با برچسب کد استان و مزرعه به فرانسه ارسال می شود.

وی گفت : نتایج ارزیابی پایش و نمونه برداری ارسال شده به فرانسه حدود هفت ماه آینده مشخص می شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی هرمزگان گفت : برای اجرای این طرح امسال ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

آزاد افزود : پارسال ۶۳۰ تن میگوی پرورشی از هرمزگان به کشورهای فرانسه ، اسپانیا و ایتالیا صادر شده است.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات هرمزگان گفت : از ابتدای فصل برداشت میگوی پرورشی در هرمزگان تا کنون ۳ هزار و ۵۰۰ تن میگو برداشت شده است که ۱۰ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.

علی کریمی پیش بینی کرد تا پایان آذر امسال ۱۲ هزار تن میگوی پرورشی در استان برداشت شود .

وی گفت : هرمزگان ۲۱۱ مزرعه پررورش میگو به وسعت ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار دارد.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات هرمزگان گفت : ۸۵ درصد میگوهای برداشت شده به کشورهای فرانسه ، چین ، هنگ کنگ ، تایوان ، امارات متحده عربی و عمان صادر می شود.

پارسال ۱۰ هزار تن میگوی پرورشی در استان برداشت شده است

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید