تهیه و اجرای برنامه عمل ۳۰ گونه جانوری

چهار‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
تهیه و اجرای برنامه عمل ۳۰ گونه جانوری

مدیرکل دفتر حیات‌وحش و آبزیان سازمان حفاظت محیط‌زیست از تهیه و اجرای برنامه عمل برای ۳۰ گونه جانوری در کشور خبر داد.

مجید خرازیان مقدم اظهار کرد: طی برنامه پنج‌ساله ششم توسعه، نسبت به تهیه و اجرای برنامه عمل حداقل ۳۰ گونه جانوری در معرض تهدید کشور با همکاری ادارات کل حفاظت محیط‌زیست استانی و سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط اقدام خواهد شد.

خرازیان مقدم افزود: تدوین و اجرای برنامه مدیریت و حفاظت گونه‌های در معرض تهدید در اولویت برنامه‌های دفتر حیات‌وحش تا سال ۱۴۰۰ قرارگرفته است.

وی تصریح کرد: ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا ازنظر غنای تنوع زیستی و دارای بیش از یک هزار و ۱۷۰ گونه جانوری مهره‌دار است اما بر اساس فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت از محیط‌زیست، متأسفانه بیش از ۸۰ گونه از گونه‌های جانوری ایران در معرض تهدید قرار دارد.

مدیرکل دفتر حیات‌وحش و آبزیان سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: بر اساس مفاد مندرج دربند «ط» از ماده ۳۸ قانون برنامه ششم مکلف هستیم نسبت به تهیه و اجرای برنامه عمل حفاظت و مدیریت گونه‌های جانوری در معرض تهدید با مشارکت جوامع محلی و تا سال ۱۴۰۰ اقدام کنیم.

خرازیان مقدم مطرح کرد: در حال حاضر نسبت به ابلاغ ۶ برنامه عمل به استان‌های سراسر کشور به‌منظور اجرایی کردن آن‌ها با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط اقدام شده است

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید