نخستین طرح پرورش ماهی در قفس در سد شهدای گمنام سرپلذهاب

چهار‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
نخستین طرح پرورش ماهی در قفس در سد شهدای گمنام سرپلذهاب

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه پرورش ماهی در "قفس" پشت سدهای شهرستان سرپل ذهاب توسعه می‌یابد،گفت: پرورش ماهی در سد شهدای گمنام سرپل ذهاب در استان کرمانشاه نخستین طرح پرورش ماهی در قفس در راستای مقوله اقتصاد مقاومتی است

رضا رحیمی در حاشیه بازدید ازسد شهدای گمنام شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: طرح پرورش ماهی در قفس از طرحهای اولویت‌دار و مورد تاکید در مقوله اقتصاد مقاومتی است که نخستین بار دراستان کرمانشاه و شهرستان سرپل ذهاب اجرا شده است.

وی با اشاره به مزایای پرورش ماهی در قفس، گفت: سهولت در احداث و اجرا نسبت به استخرهای خاکی و بتونی، هزینه سرمایه‌گذاری کمتر و تولید بیشتر آبزیان در واحد سطح و استفاده بهینه از منابع آبهای طبیعی و نیمه طبیعی با توان تولید پایین از مزایای پرورش ماهی در قفس در کاسه سدها است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه تصریح کرد: پرورش ماهی درقفس فرصت مناسبی برای اشتغالزایی در شهرستان است و تاکنون زمینه اشتغال 25 نفربصورت مستقیم و 15 نفر غیرمستقیم جوانان جویای کار فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه سد شهدای گمنام ظرفیت 360 تن ماهی در قفس و صید و صیادی دارد، گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسل های موجود که در آب های سد شهرستان وجود دارد امید است تولیدات پرورش ماهی در قفس سالانه به بیش از 500 تن برسد.

سد شهدای گمنام سرپلذهاب در فاصله 17 کیلومتری شهرستان بیش از 3 هزار و 600 هکتار از زمینهای زراعی شهرستانهای قصرشیرین و سرپل ذهاب تحت پوشش قرار می دهد.

شهرستان سرپلذهاب در غرب استان کرمانشاه دارای بیش از 85هزارنفر جمعیت و 48کیلومتر مرز مشترک با کشورعراق دارد.

منبع : دانا

دیدگاه خود را بیان کنید