لزوم توجه به ظرفیت‌های شهرستان کنارک در زمینه‌های پرورش میگو و صید وصیادی

پنج‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۱ بازدید
لزوم توجه به ظرفیت‌های شهرستان کنارک در زمینه‌های پرورش میگو و صید وصیادی

فرماندار کنارک گفت: ظرفیت‌های شهرستان کنارک در سواحل مکران در زمینه‌های پرورش میگو، صید وصیادی، کشاورزی در بخش زرآباد و گردشگری باید به بالفعل تبدیل شوند

جلسه شورای اداری کنارک با حضور فرماندار، امام جمعه اهل سنت،و اعضای شورای اداری در محل فرمانداری کنارک برگزار شد.

فرماندار کنارک با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرک صنعتی و بخش های کشاورزی و شیلاتی در شهرستان بندری کنارک در سواحل مکران از بانک ها خواست با تامین نقدینگی نسبت به ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران بمنظور اشتغال زایی جوانان جویای کارو اجرای طرح‌های مهم اقتصادی و جذب سرمایه‌گذار گام بردارند.

وی افزود: ظرفیت ها و پتانسیل‌های شهرستان کنارک در سواحل مکران در زمینه های پرورش میگو، صید وصیادی،کشاورزی در بخش زرآباد و گردشگری باید به بالفعل تبدیل شوند و در این راستا برنامه ریزی لازم و کارشناسی صورت گیرد که این امر همکاری و جدیت همه دستگاهها را می طلبد.

بیژن بختیار گفت: دولت در حال بوجود آوردن زیرساخت های مهم این سواحل است که بزودی شاهد تحول شگرف خواهیم بود.

وی همچنین از اعضای شورای شهر،شهردار و سایر دستگاههای مرتبط خواست در ظرف چند روز نسبت به تعیین و تکلیف اراضی واگذار شده نیروی دریایی به شهر شد تا قسمتی به شهر الحاق شود و مشکل مردم حل شود.

همچنین در ادامه روسای ادارت منابع طبیعی و آبخیز داری و ورزش و جوانان به ارائه گزارش عملکرد پرداختند.

علیرضا راهداری رئیس اداره منابع طبیعی گفت۷۰درصد مساحت شهرستان در حوزه اختیار منابع طبیعی است که برای حفاظت و حراست عرصه های منابع طبیعی از ظرفیت جوامع محلی استفاده می شود ،در شش ماهه اول سالجاری ۱۸/۵هکتار پرونده تخریب و تصرف تشکیل شده است،۱۷۱هکتار از اراضی ملی از زمین خواران خلع ید و به منابع طبیعی مسترد شده است.

لعل بخش رئیسی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کنارک گفت در حوزه جوانان فعالیتهای فرهنگی و تربیتی با تشکیل کلاس های آموزشی از سوی موسسات مردم نهاد برگزار شده که در شهرستان ۴ سمن فعال می باشد.

وی افزود: با توجه به استعداد و توانمندی جوانان ورزشکار کنارکی در رشته فوتبال امسال عناوین قهرمانی مناسبی در سطح استان کسب کرده اند که خواستار تسریع در احداث زمین فوتبال چمنی شد.

در پایان تعدادی روساهای بانک ها (ملی،صادرات،کشاورزی) به ارائه گزارش در خصوص تسهیلات سرمایه گذاری،مشاغل خانگی و مددجویان پرداخت.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید