سرانه مصرف آبزیان در زنجان به 6 و نیم کیلوگرم می رسد

شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
سرانه مصرف آبزیان در زنجان به 6 و نیم کیلوگرم می رسد

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: بر اساس هدفگذاری انجام شده سرانه مصرف انواع آبزیان تاپایان سالجاری در این استان به 6 و نیم کیلوگرم خواهد رسید.

منصور حقی راد روز شنبه افزود: هم اکنون مصرف سرانه آبزیان در استان زنجان 6 کیلوگرم و متوسط سرانه مصرف انواع آبزیان سردآبی و گرم آبی در سطح کشور حدود 10 کیلوگرم است.
به گفته وی، میزان مصرف ماهی در استان زنجان به نسبت متوسط کشوری پایین است و برنامه ریزی برای تداوم برگزاری برنامه های آموزشی با هدف افزایش مصرف در دست اجرا قرار دارد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: این مرکز شیلاتی برای توسعه و ترویج بیش از پیش مصرف آبزی، بهینه کردن تولید و تامین سلامت جامعه گام‌های موثری در راستای فرهنگ سازی مصرف آبزیان به منظور افزایش سرانه مصرف ماهی در استان برداشته است.
حقی راد اظهارکرد: اجرای دوره‌های آموزشی انواع روش‌های طبخ آبزیان، تهیه لوح‌های فشرده آموزشی طبخ، تهیه و توزیع کتاب آشنایی با طبخ آبزیان و درج انواع فیلم‌ها وPDF های آموزشی، راه اندازی پورتال مدیریت شیلات و آبزیان زنجان از جمله اقدامات برای افزایش سرانه مصرف آبزیان در این استان است.
وی ادامه داد: تاکنون روش های آموزش طبخ انواع آبزیان برای کارکنان استانداری، علوم پزشکی، مراکز بهداشتی و درمانی در استان زنجان و سایر بانوان علاقه مند در بیشتر شهرستان های استان زنجان برگزار شده است.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: شرکت کنندگان با نحوه تشخیص ماهی تازه از ماهی مانده و فاسد، روش تمیز، فیله و مزه دار کردن و نحوه پخت انواع غذاهای متنوع با استفاده از گوشت ماهی آشنا می شوند.
به گزارش ایرنا، میزان سرانه مصرف انواع آبزیان در این استان از 250 گرم در سال 75 به 6 کیلوگرم در زمان حاضر رسید.
استان زنجان در تولید انواع ماهیان گرم آبی و گونه قزل آلا از نوع سردآبی فعالیت دارد.
این استان در منطقه شمالغرب کشور در مقایسه با استان هایی که در این منطقه از منابع آبی چند برابری برخوردار هستند، رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی را به خود اختصاص داده است.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید