رئیس شورای کیش: با تعامل با منطقه آزاد کیش به دنبال پیشرفت هستیم

یک‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
رئیس شورای کیش: با تعامل با منطقه آزاد کیش به دنبال پیشرفت هستیم

نگاه من این است که باید با استان و مرکز استان تعامل داشته باشیم و در زمینه‌های آموزش‌وپرورش، تأمین اجتماعی، شیلات و ... تعاملات خوبی را با استان می‌توانیم داشته باشیم

عبدالنبی شرفی بیان کرد: شورا در جزیره کیش در گذشته محجوریت‌هایی را داشته است و به دلیل اینکه قانون مناطق آزاد زودتر از قوانین شوراها تدوین‌شده است تناقضاتی دراین‌بین وجود دارد و باعث شده قانون‌گذار در قانون منطقه آزاد، قوانین شوراها را لحاظ نکرده است که این نقص در تعاملات بین منطقه آزاد و شورا تأثیر داشته است.

وی ادامه داد: در دوره پنجم شوراها با شناسایی این نواقص با تعامل با سازمان منطقه آزاد کیش به دنبال پیشرفت هستیم و امیدواریم بتوانیم به‌عنوان بازوی مشورتی سازمان منطقه آزاد کیش دغدغه‌های مردم و مطالبات مردم را بررسی و برطرف کنیم.

شرفی افزود: مدیرعامل جدید منطقه آزاد کیش نگاه ویژه‌ای به شورای اسلامی کیش دارد و بر توانایی‌های قانونی و مالی شورا تأکید کرده است و با تعاملاتی که با دیگر مسئولین جزیره کیش داشته‌ایم و با توجه به دغدغه‌های مردم و پتانسیل شوراها امیدواریم بتوانیم در جهت برطرف کردن مشکلات مردم پیش رویم.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون تمام اختیاراتی که به فرماندار واگذار می‌شود در کیش به مدیرعامل منطقه آزاد تنفیذ شده است و با تعاملی که ما با سازمان منطقه آزاد داریم و با همکاری شرکت عمران، آب و خدمات این سازمان امیدواریم در جهت خدمات‌رسانی به مردم کمک به سزایی را انجام دهیم.

رئیس شورای اسلامی کیش تصریح کرد: در تمامی کمیسیون‌های شورا نیز ما تمامی نظرات کیشوندان و نخبگان را بررسی می‌کنیم و پس‌ازآن در صورت تصویب در قالب طرح و پیشنهاد به سازمان منطقه آزاد پیشنهاد می کنیم.

وی اضافه کرد: در ابتدا اولویت ما حضور در بین مردم و بررسی مشکلات و دغدغه‌های مردم است تا بتوانیم در جهت برطرف کردن مشکلات جزیره کیش پیش برویم.

شرفی با بیان اینکه کیش با توجه به موقعیت و جمعیت کمی که دارد در آن به مقوله‌های مختلفی می‌شود پرداخت، افزود: آموزش‌وپرورش در کیش با مشکلات فراوانی روبه‌رو است و امیدواریم با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و وزارت آموزش‌وپرورش و مردم بتوانیم کیش را از این عقب‌افتادگی‌ها به جلو حرکت دهیم.

این مقام مسئولی ابراز کرد: گردشگری و جذب سرمایه‌گذار در این جزیره می‌تواند بهترین باشد و از کیشوندان می‌خواهیم نظرات خود را جهت بهبود شرایط به شورای اسلامی کیش ارائه کنند و ما نظراتشان را به سازمان منطقه آزاد اعلام می‌داریم.

وی اظهار کرد: در سال‌های گذشته نگاه‌ها در کیش عوض‌شده است و در مناطق مختلف پتانسیل‌های مختلفی در جذب گردشگر وجود دارد و می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها در جهت رونق گردشگری و اشتغال‌زایی بومیان و کیشوندان پرداخت که اکنون نگاه به این مقولات وجود دارد.

شرفی تصریح کرد: نگاه من این است که باید با استان و مرکز استان تعامل داشته باشیم و در زمینه‌های آموزش‌وپرورش، تأمین اجتماعی، شیلات و ... تعاملات خوبی را با استان می‌توانیم داشته باشیم که این تعاملات نیز در حال برقراری است.

وی بیان کرد: ما به‌عنوان نهادی که از دل مردم برآمده‌ایم وظیفه خود می‌دانیم که این همبستگی را در استان هرمزگان بیش‌ازپیش ترویج دهیم.

رئیس شورای اسلامی کیش عنوان کرد: با توجه به اینکه سازمان منطقه آزاد در گذشته زیر نظر دبیرخانه شورای مناطق آزاد و نهاد ریاست جمهوری بود، قطعاً نمایندگان مجلس تعامل خیلی کمتری را با کیش و مسئولین این نقطه از استان هرمزگان داشتند اما با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر دبیرخانه مناطق آزاد زیر نظر وزارت اقتصاد و دارایی قرارگرفته است، به طبع نمایندگان مجلس نیز می‌توانند تعاملات بیشتری با مناطق آزاد داشته باشند که این موضوع نیز با تلاش‌های نماینده غرب هرمزگان در مجلس برای جزیره کیش مشخص است.

وی در پایان گفت: از مدیرعامل منطقه آزاد به دلیل تعاملی که از ابتدای شروع به کارشان در کیش با شورای اسلامی این جزیره داشتند و دارند تشکر می‌کنم و از همه کیشوندان تقاضا دارم حمایت خود را از شورا جهت تثبیت شورا انجام دهند.

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید