استفاده از نیمی از ظرفیت تولید گوشت ماهی در کرمان

دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۶۶ بازدید
استفاده از نیمی از ظرفیت تولید گوشت ماهی در کرمان

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه در سال 2 هزار و 500 تن گوشت ماهی در استان تولید می‌شود، گفت: ظرفیت تولید 5 هزار تن گوشت ماهی در سال را داریم.

حجت‌الاسلام علی ایمانی‌تبار پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم نخستین جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی در سیرجان اظهار داشت: ترویج غذاهای سالم در جامعه امروزی یکی از ضروریات است.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: امروزه تغذیه مهمترین رکن سلامت افراد در جامعه است و باید مردم و مسؤولان دقت کافی در امر ترویج فرهنگ غذاهای سالم همت مضاعف داشته باشند.

وی با بیان اینکه مصرف گوشت ماهی و آبزیان دریایی در اسلام تاکید شده و این مواد غذایی با ارزش، در طب امروز هم سلامتی افراد را تضمین می‌کند، عنوان کرد: ماهی خواص فراوانی از جمله امگا 3 دارد که سرشار از دیگر مواد غذایی مفید برای سلامت انسان است، اسلام غذای دریایی به‌ویژه مصرف ماهی تازه را سفارش کرده و این جشنواره‌ با اهداف ترویج استفاده از غذاهای سالم است.

تولید 2500 تن گوشت ماهی در استان کرمان

رهام ابوالقاسمی مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: متاسفانه مصرف گوشت ماهی در کشور و به‌ویژه در استان کرمان نسبت به مردم سایر کشورها کمتر است و این جشنواره‌ها ترویج افزایش مصرف سالیانه آبزیان در سبد غذایی خانوارها را سبب می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال 2 هزار و 500 تن گوشت ماهی در استان تولید می‌شود، اضافه کرد: بر اساس ظرفیت‌های موجود ظرفیت تولید 5 هزار تن گوشت ماهی در سال را در استان کرمان داریم.

ابوالقاسمی اضافه کرد: در حال حاضر هم بیش از 60 درصد گوشت مورد نیاز ماهی را از استان‌های همجوار تامین می‌کنیم، یکی دیگر از اهداف جشنواره هم پشتوانه تولید این ماده غذایی مفید واقع شود.

افتتاح پایگاه‌های تغذیه سالم در مراکز مهم آموزشی و ادارات

ماشاء‌الله میرزا‌حسینی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان هم گفت: آگاهی دانش‌آموزان در دور شدن از غذاهای فست‌فودی اولویت کاری ما در سال تحصیلی جاری قرار گرفت و پایگاه‌های تغذیه سالم در مراکز مهم آموزشی و ادارات افتتاح کردیم.

وی عنوان داشت: امروزه دانش‌آموزان ما قاعدتا که جمعیت عظیم جامعه هدف هستند فواید گوشت سفید و پرهیز از غذاهای فست‌فودی را می‌دانند و ما امیدواریم در آینده تغذیه سالم در همه خانواده ها جایگزین دیگر غذاهای مصرفی مضر شود.

به گزارش فارس نخستین جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی با هدف ترویج فرهنگ تغذیه سالم به همت سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان امروز در سیرجان همراه با برنامه‌های فرهنگی متنوع برگزار شد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید