استان مرکزی در حوزه آبزی‌پروری بیش از ۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرد

یک‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۲ بازدید
استان مرکزی در حوزه آبزی‌پروری بیش از ۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرد

امسال شیلات استان در حوزه آبزی‌پروری اقدام به سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریالی کرده است

حسن اکبری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سرمایه‌گذاری شیلات در بخش آبزی‌پروری اظهار داشت: این سرمایه گذاری در 6 ماهه نخست امسال در قالب بهره‌برداری از 22 واحد آبزی‌پروری استان محقق شد و توانست 33 نفر شغل به صورت مستقیم و 67 نفر شغل دیگر به صورت غیرمستقیم ایجاد کند.

وی افزود: با توجه به اینکه 54 واحد آبزی پروری دیگر در استان مرکزی در حال احداث است علاوه بر این تعداد واحدها, 2 کارخانه خوراک آبزیان در شهرستان خمین و شازند در مجموع به ظرفیت 37 هزار تن در سال و اشتغال‌زایی حدود 50 نفر در حال احداث است.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر با یک شرکت فرانسوی به منظور سرمایه گذاری دیگر در حوزه خوراک آبزیان در استان مرکزی رایزنی شده است گفت: یکی از دو کارخانه خوراک آبزیان در حال احداث این استان با مشارکت کشور دانمارک در حال راه اندازی بوده و انتظار می‌رود با پیگیری‌هایی که از طریق سازمان شیلات ایران و این استان انجام می‌شود سرمایه‌گذاری شرکت فرانسوی هم در حوزه خوراک آبزیان در این استان نهایی شود.

اکبری تصریح کرد: در این زمینه همچنین یک شرکت از کشور آفریقای جنوبی برای سرمایه گذاری در حوزه تولید بچه ماهی و مولد سازی ماهی قزل‌آلا در شهرستان شازند تمایل به همکاری دارد که این موضوع به صورت تخصصی و ویژه توسط طرف ایرانی در حال پیگیری است تا با توجه به اهمیتی که تولید بچه ماهی اصلاح نژاد شده برای کشور دارد این مهم در این استان محقق شود.

وی ادامه داد: از پروژه های دیگری که در این استان در حال راه‌اندازی و یا پیگیری است می‌توان به احداث کارخانه کنسرو ماهی در ظروف ساندیسی با تکنولوژی کشور اسپانیا با ظرفیت تولید 5.8 میلیون قوطی در سال در شهرستان خمین و احداث شهرک ماهیان زینتی شهرستان محلات اشاره کرد.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در صورتی که این دو پروژه هم بهره برداری برسند حدود 550 نفر به صورت مستقیم در این دو طرح به اشتغال مشغول فعالیت می‌شوند

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید