صید یک قطعه ماهی خاویار مولد در اسالم تالش

یک‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
صید یک قطعه ماهی خاویار مولد در اسالم تالش

مسئول اداره شیلات تالش از صید یک قطعه ماهی خاویار مولد توسط صیادان تعاونی پره خاله سرا در بخش اسالم این شهرستان خبر داد

سهراب سلطانی روز یکشنبه گفت: این ماهی مولد از نوع قره برون به طول یک متر و چهار سانتیمتر و وزن 18 کیلو و 400 گرم است و پیش بینی می شود از آن، سه کیلو و 400 گرم خاویار استحصال شود.
وی افزود: این ماهی مولد زنده برای تکثیر و تولید بچه ماهی خاویار به مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری شهید بهشتی رشت انتقال داده شد.
به گفته سلطانی، در تالش چهار شرکت تعاونی پره صیادی فعال است و 200 صیاد در آنها فعالیت می کنند و به طور میانگین سالیانه 119 تن ماهی در این شهرستان صید می شود.
ماهی خاویار، کمیاب و صید آن برای صیادان مهم است و دریای خزر به عنوان مهمترین منبع این نوع ماهی، بیش از 90 درصد خاویار جهان را تامین می کند.

همچنین رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: یک قطعه پرنده بحری مصدوم توسط یک شهروند دوستدار طبیعت برای مداوا به این اداره تحویل داده شد.
محمدرضا روشنی اظهار داشت: این پرنده که به علت برخورد با موانع فیزیکی از ناحیه بال آسیب دیده و در محدوده شهر آستارا کشف شده بود، در مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش لوندویل این شهرستان نگهداری می شود و بعد از بهبودی به طبیعت باز گردانده خواهد شد.
وی بیان کرد: امسال 12 قطعه پرنده مصدوم، توسط دوستداران طبیعت برای تیمار به اداره حفاظت محیط زیست آستارا تحویل داده شده است.
اورژانس پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا ، با یک دامپزشک و 2 همیار تجربی فعال است و انواع پرندگان نظیر پلیکان، قو،شکاری، حواصیل، اگرت، باکلان بزرگ، مرغابی سرسبز، خوتکا و جغد در آن تحت درمان قرار می گیرند.
بحری پرنده ای شکاری از خانواده شاهین با جثه متوسط و شبیه شاهین معمولی است و دم بلندتری دارد و در غرب آسیا و شمال آفریقا زندگی می کند. این پرنده در ایران نیز یافت می شود و مناطق نیمه بیابانی، صخره ها و تپه های باز و خشک زیستگاه بحری است.
شهرستان های تالش و آستارا به ترتیب در 110 و 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع هستند.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید