پیش بینی تولید بیش از 16 هزار تن انواع ماهی در آذربایجان غربی

چهار‌شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
پیش بینی تولید بیش از 16 هزار تن انواع ماهی در آذربایجان غربی

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از پیش بینی تولید بیش از 16 هزار تن انواع ماهی در استان خبرداد

معصوم فصیح با بیان اینکه در سال جاری پیش بینی می‌شود 16 هزار و 900 تن انواع ماهی در استان تولید شود، افزود: پیش بینی می‌شود در سال جاری تعداد 6 میلیون قطعه انواع بچه ماهی از چهارگونه کپور ماهیان( کپور معمولی، فیتوفاک، آمور و بیگهد)، در منابع آبی استان رها سازی شود که از این تعداد 3 میلیون قطعه مربوط به سد ارس است.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: 11 تعاونی صید و صیادی در سطح استان و بیش از 10 گروه صیادی در منابع آبی استان با اشتغالزایی بیش از یک هزار خانوار فعال هستند.

فصیح با بیان اینکه انواع آبزیان پرورش استان به کشورهای خارجی صادر می‌شود، اظهارکرد: شاه میگو از سد ارس به ارمنستان و کشورهای اروپایی ازجمله آلمان و فرانسه صادر می‌شود که تاکنون 25 تن صادر شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی شود تا پایان سال در حدود 60تن شاه میگوی ارس به ارزش هرکیلو 8-10 دلار و ارزش کل 18 میلیارد ریال صادر شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: همچنین پیش بینی می‌شود میزان صادرات ماهیان خاویاری و قزل آلا تا پایان سال به 500 تن و ارزش ریالی 75 میلیارد ریال برسد.

وی تصریح کرد: آذربایجان غربی به واسطه تولید بیش از 5 هزار و 800 تن انواع ماهیان در منابع آبهای داخلی‌، مقام اول را در بین استان‌های دیگر کسب کرده که امید است این جایگاه برای چندمین سال متوالی حفظ شود

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید