بیش از چهار تن خاویار پرورشی امسال تولید می‌شود

شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
بیش از چهار تن خاویار پرورشی امسال تولید می‌شود

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران از پیش بینی تولید بیش از چهار تن خاویار در مزارع پرورش ماهیان خاویاری کشور خبر داد و گفت: این میزان تولید امسال با اهداف تعیین شده، هماهنگی دارد

حسینعلی عبدالحی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) گفت : با توجه به اینکه تولید خاویار معمولا هفت تا 9 سال به طول می انجامد، به تدریج تولید مزارع پرورشی در حال رونق است.
به گفته وی، هر سال شاهد افزایش میزان خاویار در مزارع پرورش ماهیان خاویاری کشور خواهیم بود.
وی یادآور شد : بخش اعظم خاویار تولید به کشورهای اروپایی صادر می شود و بخش دیگر نیز به مصرف داخلی می رسد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران گفت: پس از برجام و رفع تحریم ها ، شاهد صادرات خاویار به برخی کشورهای اروپایی نیز هستیم.
عبدالحی همچنین درباره گوشت ماهیان خاویاری گفت: بخش زیاد گوشت ماهیان خاویاری در داخل 30 تا 35 هزار تومان به فروش می رسد.
به گفته معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران، در برنامه ششم توسعه قرار است سالانه 10 هزار تن گوشت و 100 تن خاویار در کشور تولید شود.
به گفته معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران، گونه فیل ماهی به دلیل پرطرفدار بودن آن در بخش صادرات، در میان سایر گونه های خاویاری در مراکز پرورشی بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده است و تمرکز بیشتری بر تولید این گونه ماهی خاویاری در مراکز پرورشی وجود دارد.

به گفته عبدالحی در دولت تدبیر و امید مزرعه‌های پرورش ماهیان خاویاری از 35 به 80 مزرعه افزایش یافته که حاکی از برنامه ریزی های کلان دولت برای تولید ماهیان خاویاری در کشور و اشتغالزایی در این بخش از صنعت آبزی پروری است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران گفت : با توجه به فعالیت این میزان مزرعه پرورش ماهیان خاویاری، سال گذشته بیش از سه تن خاویار تولید شد.
وی با اشاره به افتتاح بزرگترین مزرعه پرورشی ماهی خاویاری دنیا در ساری که دو سال پیش صورت گرفت، خاطرنشان کرد : پیش بینی می‌شود تا چند سال آینده شاهد جهش بزرگی در زمینه پرورش ماهیان خاویاری در کشورمان باشیم.
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران همچنین به همکاری بنیاد مستضعفان با ادارات شیلات استان های گیلان، مازندران و گلستان برای ایجاد حداقل پنج مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در شمال کشور خبر داد.
عبدالحی تاکید کرد: بزودی شاهد افزایش مزارع بزرگ پرورش ماهیان خاویاری در کنار مزارع کوچک در کشور نیز خواهیم بود

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید