عقد قرارداد برای پرورش 20 هزار تن ماهی در قفس در قشم

پنج‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
عقد قرارداد برای پرورش 20 هزار تن ماهی در قفس در قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت:برای تولید بیش از 20 هزار تُن ماهی در قفس قرارداد بسته شده که هفت هزار تُن آن عملیاتی شده و برای مباحث پشتیبانی شامل فروش ، بازرگانی ، نگهداری و حمل و نقل باید 2 شهرک شیلاتی در این جزیره ایجاد شود

حمید رضا مومنی عصر چهارشنبه در مراسم معرفی 'کشتی مسافری و گردشگری آرام' در قشم افزود: براساس سیاست های برنامه ششم توسعه ، باید ظرفیت پرورش 200 هزار تُن ماهی در قفس در کشور ایجاد شود که سهم قشم از این رقم 84 هزار تُن است.
وی در ادامه به اهمیت استفاده از آب دریا برای تولید انرژی اشاره کرد و تصریح کرد: کشورهایی که در مجاورت دریا قرار دارند ، بخش اعظم انرژی مورد نیاز صنایع و مصارف خانگی خود را از آب دریا تامین می کنند اما در ایران تاکنون از این فرصت استفاده خوبی انجام نشده است.

مومنی از گردشگری دریایی، صنعت ، انرژی، شیلات و بانکرینگ به عنوان پنج محور مهم تولید سرمایه از طریق دریا یاد کرد و افزود: در هر پنج محور با کمک مشاوران داخلی و خارجی سیاستگذاری های مناسبی برنامه ریزی شده است.
وی گفت: تردد حدود 15 هزار کشتی در طول سال از مسیر تنگه هرمز فرصت مهمی است تا با استفاده از صنعت بانکرینک سوخت در قشم و ارائه خدمات جانبی آن از این موقعیت در کسب ثروت دریایی استفاده شود.
مومنی خاطرنشان کرد: راه اندازی سایت بانکرینک و امکاناتی همچون خدمات هتلینگ ؛ کترینگ ، تعمیر ، فروش قطعات یدکی و موارد دیگر در قشم، مسیر سوخت گیری شناورها در این دریا را از کشورهای همسایه به سمت قشم تغییر می دهد و از این طریق می توان درآمد 25 میلیارد دلاری این صنعت را در قشم محقق کرد.
او گفت: قشم به یک تحول مهم منطقه ای برای کسب ثروت نیاز دارد که کریدور جنوب - شمال از این منطقه می تواند کشورهای چین، هند و پاکستان را از طریق جزیره قشم به کشورهای آسیای میانه وصل کند.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل می تواند نقطه اتصال قشم به سرزمین اصلی، شمال کشور و در نهایت اروپا باشد.
مومنی با اشاره به عرصه صنعت نیز اذعان کرد: برای راه اندازی کارخانه فولاد با حجم تولید سالانه 3،2 تُن به حداقل 15 میلیون تُن سنگ آهن نیاز است که از طریق خط راه آهن پل خلیج فارس امکانپذیر خواهد شد.
وی یاد آور شد : وجود منابع گاز در قشم که حدود 25 میلیون متر مکعب و قابل افزایش تا 45 هزار متر مکعب است از دیگر امتیازاتی است که با فعالیت هفت کارخانه پتروشیمی، نفت و انرژی در این جزیره، بیش از 9 تُن محصول تولید می شود.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید