کاهش ۳۰ درصدی جرایم شکار و صید غیرمجاز در استان تهران

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۳ بازدید
کاهش ۳۰ درصدی جرایم شکار و صید غیرمجاز در استان تهران

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان تهران گفت: براساس مصوبه‌ای مبنی بر افزایش جریمه شکار و صید غیرمجاز، کاهش ۳۰ درصدی جرایم شکار و صید غیرمجاز در ۶ ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان تهران را شاهد هستیم.

نقی میرزاکریمی در مراسم رونمایی از بخشی از کشفیات یگان حفاظت محیط‌زیست استان تهران در نیمه نخست سال جاری با اشاره به برخورد با 97 مورد تخلف زیست‌محیطی اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری 124 متخلف دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه این تخلفات شامل شکار غیرمجاز، زنده‌گیری پرندگان، شکار و صید آبزیان، تعلیف غیرمجاز و نگهداری حیات وحش زنده و یا تاکسیدرمی شده می‌باشد تصریح کرد: کشف و ضبط تعداد 6 هدمانت قوچ و کل در مغازه‌ای در سطح شهر تهران که برای تزیین داخل مغازه استفاده می‌شد از جمله این موارد بوده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان تهران ادامه داد: کشف و ضبط 7 قبضه سلاح، 26 مورد شروع به شکار و صید غیرمجاز، کشف و ضبط 91 عدد چوب چرخ با قلاب ماهیگیری و تعدادی از انواع سالیک و تور ماهیگیری و نیز اجزاء حیوانات دیگر مانند یک تخته پوست خرس و پنجه شیر از دیگر کشفیات یگان حفاظت در این مدت بوده که هزینه ضرر و زیان این گونه‌ها جمعا حدود 6 میلیارد ریال می‌باشد.

میرزاکریمی ضمن اشاره به کاهش 30 درصدی جرایم شکار و صید غیرمجاز در شش ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد: بر اساس مصوبه شماره380 شورای‌عالی محیط‌زیست مبنی بر افزایش جریمه شکار و صید غیرمجاز خوشبختانه نه تنها کاهش چشمگیر جرایم شکار و صید ثبت شده، بلکه تکرار جرم و همچنین درگیری مسلحانه متخلفان در برابر مأموران اجرایی رخ نداده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت تأکید کرد: از ابتدای سال تاکنون 15 مورد آتش‌سوزی داشتیم که به لحاظ وسعت منطقه، شمیرانات بیشترین و به لحاظ تعداد نیز بیشترین آتش‌سوزی مربوط به منطقه پارک‌های ملی خجیر و سرخه حصار در مجموعه حفاظتی جاجرود بوده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: کل مساحت آتش‌سوزی در مناطق حدود 50 هکتار بوده که متأسفانه در این آتش‌سوزی‌ها عمدتا پوشش‌های گیاهی مرتعی و یکساله و در مواردی هم گیاهان چندساله دچار حریق شدند.

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید