تولید میگوی پرورشی را امسال به 14 هزار تن می‌رسانیم

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
تولید میگوی پرورشی را امسال به 14 هزار تن می‌رسانیم

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان گفت: برآورد می‌کنیم که امسال 14 هزار تن میگوی پرورشی در هرمزگان تولید شود.

مهرداد بازرگان ظهر امروز در بندرعباس اظهار کرد: تولید میگوی پرورشی در مزارع تولید میگو در هرمزگان از 2 هزار تن در سال‌های گذشته به حدود 10 هزار تن در سال گذشته رسید و پیش‌بینی ما این است که امسال بتوانیم 14 هزار تن تولید میگوی پرورشی در استان هرمزگان داشته باشیم.

وی افزود: پروژه‌های تولید ماهی در قفس در دریا نیز در استان هرمزگان به ظرفیت خوبی رسیده‌اند و پیش‌بینی شده که بتوانیم امسال حدود 5 هزار تن تولید ماهی از این پروژه‌ها را داشته باشیم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان با بیان اینکه باید در روش‌های صادراتی بخصوص در زمینه صادرات آبزیان در کشورمان تجدید نظر کنیم، خاطرنشان کرد: دانش فنی و بازار جهانی را به خوبی در دست داریم اما تأسیسات ما و تکنولوژی تولید و بسته‌بندی و انجمادی که اکنون انجام می‌دهیم متعلق به 25 تا 30 سال قبل است و این در حالی است که تکنولوژی جهانی در این حوزه به‌کلی متحول شده است.

بازرگان خاطرنشان کرد: ما برای تقویت تولید نیازمند به تسهیلات ارزان‌قیمت داریم و بخشی که اکنون به خوبی در این حوزه فعال شده به حمایت نیاز دارد.

وی گفت: ما در زمینه تولید آبزی در حال رقابت با دنیا هستیم و بسیاری از کشورها برای قدرت گرفتن فعالان این حوزه، تسهیلات با بهره 3 درصد به آنان می‌دهند و این در حالی است که تولیدکنندگان ما تسهیلات 15 تا 18 درصد می‌گیرند و با این شرایط نمی‌توان با رقبای خارجی در بازار جهانی رقابت کرد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان تصریح کرد: توان بخش خصوصی فعال در حوزه آبزی‌پروری با شرایط موجود اقتصادی و گرفتن تسهیلات 18 درصدی و موانعی که گاها بر سر راه آنها بروز می‌کند به تدریج تحلیل می‌رود و هدف‌گذاری ما در رسیدن به تولید 200 هزار تن ماهی و میگوی پرورشی عملا با این شرایط محقق نخواهد شد.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید