ظرفیت تولید سالانه ۷۵۰ تن آبزی در سدهای استان مرکزی وجود دارد

یک‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۸ بازدید
ظرفیت تولید سالانه ۷۵۰ تن آبزی در سدهای استان مرکزی وجود دارد

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ظرفیت تولید سالانه ۷۵۰ تن آبزی با روش پرورش ماهی در قفس، در سدهای استان مرکزی وجود دارد.

حسن اکبری اظهار داشت: طی فرآیند ظرفیت سنجی که در زمینه اجرای طرح تولید ماهی در قفس از سدهای فرنق، هشیان، ایروران، مودر و نورامه انجام شده به این پیش بینی رسیده ایم که ظرفیت تولید ۳۹۰ تن آبزی از این روش در این سدها وجود دارد و با بهره گیری از سدهای کشه و هندودر این میزان به ۷۵۰ تن در سال افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: پیش بینی می شود امسال سه هزار و ۵۰۰ تن ماهی در استان مرکزی تولید شود که طبق برنامه ۲۰۰ تن این میزان ماهی، در قفس و مابقی در سایر سیستم های آبزی پروری تولید خواهد شد.

اکبری بیان کرد: در راستای گسترش و ترویج فرهنگ مصرف آبزیان به عنوان غذای سلامتی طی سال جاری برگزاری ۹ جشنواره در سطح استان مرکزی در دستور کار شیلات جهاد کشاورزی استان مرکزی می باشد که تا کنون دو جشنوار برگزار شده است.

وی خاطرنشان ساخت: سومین جشنواره طبخ آبزیان در استان مرکزی در سال جاری دوم و سوم آبان ماه در شهرستان فراهان برگزار می شود.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: همچنین در اواخر آذر ماه سال جاری نیز جشنوار دیگری در شهرستان خمین برگزار خواهد شد.

اکبری هدف از برگزاری این جشنواره ها را آشنایی مردم با انواع روش های طبخ آبزیان و در نتیجه افزایش سرانه مصرف آبزیان در جامعه اعلام کرد و گفت: هم اکنون استان مرکزی با سرانه مصرف ۸.۵ کیلوگرم آبزیان رتبه هفتم استان های غیر ساحلی و رتبه سیزدهم را در بین کل استان های کشور به خود اختصاص داده است.

به گفته مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، سرانه مصرف آبزیان کشور معادل ۱۰.۶ کیلوگرم می باشد که این میزان تقریبا نصف سرانه مصرف آبزیان در جهان است.

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید