صید ماهیان گرمابی از استخرهای پرورش ماهی هیرمند آغاز شد

چهار‌شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
صید ماهیان گرمابی از استخرهای پرورش ماهی هیرمند آغاز شد

صید ماهیان گرمابی از استخرهای خاکی و بتنی شهرستان هیرمند آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود در این مرحله از برداشت ۱۴۰ تن ماهی صید و روانه بازار مصرف شود.

محبعلی سیستانی اظهار داشت: با نزدیک شدن به پایان فصل پرورش ماهی گرمابی صید این ماهیان از استخرهای خاکی و بتنی شهرستان هیرمند آغاز شده است.

مدیرکل شیلات آب‌های داخلی سیستان و بلوچستان گفت: پرورش ماهی گرمابی با توجه به شرایط آب و هوایی و مساعد بودن زمینه جهت پرورش ماهی در سال "اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال" نقش بسزایی در بالا بردن سطح تولید و ایجاد اشتغال دارد.

وی خاطرنشان کرد: عملی‌ترین راهکار در پرورش ماهی گرمابی استفاده از دستگاه‌های هواده و افزایش تولید در واحد سطح است که تلاش شده این شیوه میان پرورش دهندگان ماهی در منطقه ترویج شود.

سیستانی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در این مرحله از برداشت ماهی 140 تن ماهی گرمابی از استخرهای سطح شهرستان هیرمند صید و روانه بازار مصرف شود.

مدیرکل شیلات آب‌های داخلی سیستان و بلوچستان گفت: این اداره‌کل امسال با هدف تامین بخشی از نیاز بچه ماهی گرمابی و توانمندسازی بخش خصوصی 32 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در مزرعه پرورش ماهی "سفیران" شهرستان زهک تولید کرد.

وی افزود: مزرعه سفیران با مساحت 2 هکتار و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از ابتدای سال جاری فعالیت پرورش ماهی خود را در روستای "علیمردان" شهرستان زهک آغاز کرد که در اولین دوره پرورش 32 قطعه بچه ماهی گرمابی از گونه‌های "کپور معمولی ،آمور و فیتوفاگ" با وزن متوسط 5 تا 10 گرم تولید کرد.

سیستانی خاطرنشان کرد: بچه ماهی تولید شده در این استخر علاوه بر توزیع در بین پرورش دهندگان منطقه سیستان، به استان کرمان نیز ارسال شده است.

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید