درآمد زایی با اقتصاد آکواریومی

پنج‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
درآمد زایی با اقتصاد آکواریومی

تکثیر انواع ماهی های زینتی و آبزیان آکواریومی با ابتکار یک کارآفرین طرح بسیج سازندگی در روستای مومن آباد شهرستان سرخه به مرحله تولید تجاری رسید

کامران پور افشار با تغییر کاربری یک مرغداری بلااستفاده و بهره گیری از روش های کم هزینه تولید توانسته است تا 300 هزار قطعه ماهی زینتی را در سال روانه بازار کند.

وی به پشتوانه 15 سال علاقه و کسب تجربه در زمیه پرورش ماهی و با برخورداری از وام های طرح اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی این کسب و کار را در پنج سال اخیر بصورت جدی دنبال کرده است.
مزرعه ماهی این کار آفرین هم اکنون یکی از طرح های موفق و برتر کشوری در زمینه کسب و کارهای کوچک محسوب می شود و شرایط آموزش 10 روزه تا سه ماهه علاقمندان به این حرفه نیز در آن فراهم شده است.
به گفته پور افشار در حالیکه ماهی های خوراکی در هر کیلوگرم سه دلار ارزی آوری دارد ولی ماهیان زینتی تا 10 برابر این عدد قابلیت صادرات داشته و در صورت حمایت مسئولان، توان و تخصص و دانش بومی مناسب برای ورود به عرصه صادرات نیز وجود دارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قائم (عج) استان سمنان نیز از حمایت های ویژه از طرح های کارآفرینی کوچک در قالب تسهیلات کم بهره خبر داد و افزود : طرح های دارای توجیه منطقه ای و با قابلیت اشتغال در محیط های کوچک و کم هزینه بین پنج تا 30 میلیون تومان وام با بهره 10 درصد دریافت می کنند.

سرهنگ جبار دوست محمدیان توسعه این قبیل کسب و کار در 52 روستای هدف طرح های اقتصاد مقاومتی در استان سمنان را خاطرنشان کرد و افزود : امسال دو میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای کمک به این طرح های اشتغال زا به استان اختصاص یافته است که تا کنون حدود 60 درصد آن به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید