لزوم توسعه روش‌های نوین پرورش آبزیان

شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
لزوم توسعه روش‌های نوین پرورش آبزیان

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه‌گذاران شیلات باید دانش‌های لازم این حوزه را کسب کنند

سیدکمال‌الدین شهریاری امروز اظهار داشت: در جلسه با مدیرکل شیلات استان بوشهر و مسؤولان شهرستانی دشتی و تنگستان بر ضرورت توسعه روش‌های نوین پرورش آبزیان با توجه بیشتر به امنیت اجتماعی محل این پروژه‌ها تأکید شد.

وی افزود: امروز در راستای رسیدگی به مشکلات صیادان و تعاونی‌های صیادی بنادر دشتی و تنگستان نشست خوبی با حضور مدیرکل و معاونین شیلات استان بوشهر، بخشدار دلوار و نمایندگان صیادان و اعضای تعاونی‌های صیادان این استان تشکیل شد که با مطرح‌ کردن موانع صید و مکلات صیادان، تصمیم‌های خوبی اتخاذ شد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: برای توسعه این روش‌ها و به منظور بهره‌برداری همه‌جانبه مردم منطقه، نیازمند دو رویکرد هستیم که مهم‌ترین آن حمایت شیلات استان از تمامی سرمایه‌گذاران این پروژه‌ها و آموزش تمامی صیادان و مردم بومی به منظور ترویج و تشویق مردم به فعالیت بیشتر در راه‌اندازی این روش نوین پرورش آبزیان است.

وی عنوان کرد: کارشناسان شیلات استان بوشهر باید با نشست‌های متعدد با اعضای تعاونی‌های صیادی، در ترویج و آموزش این روش‌ها تلاش بیشتری انجام دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای آشنایی صیادان و مردم بومی که مایل به سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها هستند، باید نسبت به اعزام آنها به کشورهای خارجی پیشرو در این روش‌ها به منظور کسب دانش‌های لازم اقدام شود.

شهریاری، موضوع مهم دوم را به‌کارگیری نیروهای بومی در این پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: به‌کارگیری نیروهای بومی ساحل‌نشین موجب امنیت اقتصادی و اجتماعی مردم و سرمایه‌گذاران خواهد شد.

وی تأکید کرد: اداره‌کل شیلات و مجموعه فرمانداری و بخشداران شهرستان‌های دشتی و تنگستان باید بر این روند نظارت کنند تا در این پروژه‌ها از نیروهای بومی منطقه استفاده شود

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید